خبرگزاری کار ایران

تخفیف ۳۰ تا ۸۰ درصدی هتل‌های مشهد در ماه رمضان/ عراق، کویت و بحرین بیشترین گردشگرانِ مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۹۶۹

هتل‌های مشهد در ماه رمضان درصدد ارائه تخفیفات ویژه به مسافران برآمده‌اند و این تخفیفات تا ۱۰ خرداد ادامه دارد اما در تعطیلات آخر ماه رمضان که از ۱۲ خرداد آغاز می‌شود، اعمال نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ماه رمضان از جمله ماه‌هایی است که فعالان حوزه گردشگری در این ماه به واسطه روزه‌داری اقشار مختلف، با کاهش میزان سفر روبه رو می‌شوند. از طرفی باتوجه به آنکه ماه رمضان امسال با ماه امتحانات دانش آموزان همزمان شده و صد البته در آستانه کنکور قرار گرفته، تعداد گردشگران با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده و در نهایت قیمت بسیاری از تورها بخصوص تورهای مشهد کاهش یافته است.

در این میان هتل‌های مشهد نیز درصدد ارائه تخفیفات ویژه به مسافران برآمده‌اند. این تخفیفات تا ۱۰ خرداد ادامه دارد اما در تعطیلات آخر ماه رمضان که از ۱۲ خرداد آغاز می‌شود، اعمال نمی‌شود. از این رو قیمت تورهای مشهد در ماه رمضان و بخصوص تا پایان اردیبهشت بین ۱۹۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است. این رنج قیمت با توجه به وسیله حمل و نقل از هوایی تا زمینی و انتخاب هتل یا هتل آپارتمان برای مرکز اقامتی متغیر خواهد بود و در این میان بیشترین هزینه تورهای مشهد صرف حمل و نقل بخصوص بلیط هواپیما می‌شود.

به طور مثال، تور زمینی با قطار و امکان اقامت ۲ شب در هتل آپارتمان با خدمات فول برد از صبحانه گرفته تا ناهار و شام، از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و تورهای هوایی تا ۵۰۰ هزار تومان است. البته این نرخ‌ها با توجه به تغییر هتل آپارتمان و البته تغییر ستاره‌های هتل‌ها متغییر خواهد بود.

محمد قانعی (رییس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی) با اشاره به آنکه هتل‌های مشهد به صورت رسمی نرخ توافقی برای ارائه تخفیف در ماه رمضان را اعلام نکرده‌اند، گفت: با توجه به آنکه در ماه رمضان با کاهش میزان سفر و به تبع آن کاهش تعداد مسافران و کاهش ضریب اشغال هتل‌ها روبه رو هستیم از این رو بیشتر هتل‌های مشهد از ۳۰ تا ۸۰ درصد تخفیف می‌دهند. درحال حاضر ضریب اشغال هتل‌های مشهد، ۳۰ تا ۳۵ درصد است که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

قانعی با اشاره به آنکه معمولا در تورهای مشهد، هزینه پرواز است که نرخ تور را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: این نرخ‌ها تاثیر جدی در کاهش مسافران مشهد داشته است. چنانکه سال گذشته پروازهای چارتر برگزاری می‌شد و در همین زمان، پروازهای ۵۰ هزار تومانی نیز برقرار بود؛ اما اکنون نرخ پرواز مشهد کمتر از ۲۰۰ و حتا ۳۰۰ هزار تومان نیست که قطعا برای سفر رفت و برگشت یک خانواده ۳ نفره بسیار گران تمام خواهد شد چراکه در حدود ۲ میلیون تومان فقط برای پروازشان باید پرداخت کنند.

رییس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی معتقد است: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، این انتظار را داریم که ضریب اشغال هتل‌های مشهد در چند روز تعطیلات پایان ماه رمضان به ۹۰ درصد برسد. ضمن آنکه تمام تخفیفات برداشته می‌شود و همه چیز با نرخ‌های عادی محاسبه خواهد شد.

تخفیف ۳۰ تا ۸۰ درصدی هتل‌های مشهد در ماه رمضان/ عراق، کویت و بحرین بیشترین گردشگرانِ مشهد

به گفته او، با توجه به تنوع مراکز اقامتی فعال در مشهد، درحال حاضر قیمت هتل‌های یک تا ۵ ستاره با خدمات فول برد از ۴۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است و در تعطیلات عید فطر و پایان ماه رمضان به ۶۰ تا ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید. امسال افزایش نرخ اعمال نشده این درحالی است که هزینه‌های هتل‌داران حدود یک و نیم برابر بیشتر شده است.

گردشگران خارجی مشهد

رییس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره به حضور گردشگران خارجی در مشهد گفت: بیشترین گردشگران حال حاضر مشهد را عراقی‌ها تشکیل می‌دهند. بعد از عراق، گردشگرانی از کشورهای کویت و بحرین، لبنان و پاکستان بیشترین تعداد گردشگران مشهد را دربرمی‌گیرند.

او ادامه داد: تقریبا می‌توان گفت نسبت به سال گذشته با ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش ورود گردشگران خارجی در مشهد روبه‌رو هستیم. ضمن آنکه ضریب اشغال هتل‌های مشهد امسال بهتر از پارسال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز