خبرگزاری کار ایران

محمدعلی سجادی مطرح کرد:

تنگناهای نمایش فیلم فقط در اختیار عده اندکی است

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۳۲۹

محمدعلی سجادی می گوید: در این وضعیت که تنگناهای نمایش در اختیار عده‌ی اندکی است، از هر روزنه‌ای باید استفاده کرد.

محمدعلی سجادی، کارگردان فیلم «طلاقم بده به خاطر گربه‌ها»، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، قصه این فیلم را نشات گرفته از واقعیت توصیف کرد و آن را اثری با ویژگی‌های سینمای روانکانه دانست.

 سجادی با اشاره به اینکه در دوران دولت قبلی خانه‌نشین شده بود، گفت: البته در همان دوران تحقیقاتی را آغاز کردم که بخشی از آن تبدیل به یک رمان به نام «جَهی، شاعر و باقی قضایا» شد که سال گذشته توسط انتشارات نگاه بعد از هشت سال غیرمجاز بودن منتشر شد.

او ادامه داد: در آن پروسه تحقیق و پژوهش ، که مربوط به جن و موضوع اضطراب بود، تابلوهایی هم از درون این پرسه زدن خلق شد. این تابلوها در قالب نمایشگاهی در سال 94 به نام «زن، انار و گربه» در گالری مدرن الهیه به نمایش گذاشته شد. قصه فیلم «طلاقم بده به خاطر گربه‌ها» هم از دل این ماجراها بیرون آمد و تبدیل به فیلم‌نامه شد.  

سجادی بابیان اینکه موضوع فیلم «طلاقم بده به خاطر گربه‌ها» برگرفته از واقعیت است، توضیح داد: این فیلم هم در ادامه تجربیاتی است که من در آثار قبلی‌ام داشتم. به لحاظ شیوه روایت فیلم «طلاقم بده به خاطر گربه‌ها»، فیلمی تجربه‌ای است، ولی نه تجربه‌ای انتزاعی و رها مانند آنچه در «سیاوشان» انجام دادم. شاید بهتر باشد بگویم درمیان فیلم‌هایم این شیوه روایت تازه است. کل فیلم 72 دقیقه است و هسته‌ی اصلی داستان در یک نما دیده می‌شود.

او درباره مفهوم «گربه» در این فیلم گفت: این رویکرد به رابطه‌ی پیچیده شخصیت فیلم با گربه‌ها برمی‌گردد. ارتباط ما با گربه‌ها به ویژه در این سال‌ها، و باور کهن و پررمز و راز به گربه‌ها، به ویژه گربه سیاه حکایت از خرافه‌ها می‌کند.

سجادی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم شما از قالب سینمای وحشت استفاده می‌کند، گفت: بیشتر می‌شود به جای وحشت از اضطراب گفت. اضطراب مفهوم عمیق‌تر برای بیان آن‌چه در فیلم ارائه می‌دهم. هرچند فیلم طلاقم بده، اثری روانشناسانه است.

سجادی درباره حضور فیلم «طلاقم بده به خاطر گربه‌ها» در جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: در این وضعیت که تنگناهای نمایش در اختیار عده‌ی اندکی است، از هر روزنه باید استفاده کرد، هرچند در یک سانس. کاش فرصت بیشتر و ارتباط مستقیمی می‌شد داشت. حال تنها دلخوش این هستم که فیلم طلاقم بده که از سال 96 آماده نمایش است سر از قوطی درآورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز