خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مجالس نقاشی‌خوانی در راه است

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۱۶۶

عضو هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران از برگزاری مجالس نقاشی‌خوانی از شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مینا نادری (عضو هیئت مدیره و مسئول کارگروه نمایشگاه‌های انجمن هنرمندان نقاش ایران) با اشاره به آنکه سال ۹۸ با برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «ستایش روز» مجموعه آثار گزیده محمود جوادی پور (از پیشگامان هنر نوگرای ایران ـ درگذشته آذر ۱۳۹۱) آغاز شد، درخصوص سایر برنامه‌های انجمن نقاشان در سال ۹۸ گفت: در تیر ماه سال جاری شاهد برگزاری نمایشگاهی از آثار اعضای جدید انجمن نقاشان ایران خواهیم بود چنانکه آثار اعضایی که از سال ۱۳۹۵ به عضویت انجمن درآمدند و کار نمایشگاهی نداشتند، در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

به گفته او، از این نقاشان، ۵ کار درخواست شده که در نهایت دو کار از هریک از آنها به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود و احتمالا بیش از ۱۷۰ اثر به نمایش درمی‌آید. از آنجا که دیگر تا مهرماه گالری در خانه هنرمندان نداریم، در مرداد و شهریور برنامه خاصی نخواهیم داشت مگر آنکه برنامه خاصی تعریف شود.

نادری با اشاره به برنامه‌هایی که برای برگزاری نمایشگاهی از آثار محسن وزیری مقدم و منوچهر معتبر در موزه هنرهای معاصر  در نظر گرفته شده است، گفت: به محض بازگشایی و پایان مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران، شاهد برگزاری این نمایشگاه‌ها خواهیم بود.

هلنا شین دشت گل (عضو هیئت مدیره و مسئول کارگاه پژوهش و انتشارات انجمن هنرمندان نقاش ایران) نیز با  تاکید برآنکه برنامه‌های این بخش بر مبنای هرچه غنی‌تر کردن فرهنگ بنا نهاده شده، اظهار کرد: سعی ما برآن است تا مردم و اعضای انجمن را در عرصه هنر و نقاشی درگیر کنیم. در این راستا رویداد شهروند- پرتره را برگزار کردیم و از این پس هر ساله شاهد برگزاری این پروژه تحت عناوین مختلف هستیم.

دشت گل ادامه داد: از خردادماه تمرکز ما بر حوزه نشریات تخصصی بیشتر خواهد شد، چنانکه یادنامه‌ای برای نشر هنر ایران خواهیم داشت و تقدیری از منیژه امیرآبادی انجام خواهد شد. در این میان تمام افرادی که در بخش هنر ایران و بخصوص عرصه هنر نقاشی درجه یک هستند و در نشریات کار کردند را خواهیم داشت. قصد داریم تا افرادی که در این عرصه می‌نویسند را قدر بنهیم. به همین دلیل افرادی که کارهای اساسی انجام دادند و پایه گذار نشریات مهم در عرصه هنر هستند را مورد توجه قرار داده‌ایم.

او خاطرنشان کرد: افرادی که پایه‌گذار هنر نوگرا هستند را درگیر تالیف یادنامه‌هایی خواهیم کرد که قرار است در طول سال منتشر شوند. درحال حاضر تقدیر از ۴ نفر در لیست سال ۹۸ جای دارد.

او همچنین از راه‌اندازی مجالس نقاشی‌خوانی خبر داد و گفت: ممکن است این مجالس نکاتی در خود داشته باشند که ابهامات بخش‌هایی از آثار خلق شده را رفع کنند. این مجالس از اواخر شهریور ماه سال جاری کلید می‌خورد و ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز