خبرگزاری کار ایران

تجدید چاپ دو اثر فلسفی با ترجمه عزت‌الله فولادوند

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۳۰

«زندگی‌نامه فلسفی کارل یاسپرس» و «آغاز فلسفه» گادامر دو اثری هستند که به قلم عزت‌الله فولادوند و توسط انتشارات هرمس تجدید چاپ شده‌اند.

عزت‌الله فولادوند در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از تجدید چاپ دو اثر جدید خود توسط نشر هرمس خبر داد.

«زندگی‌نامه فلسفی کارل یاسپرس» که به قلم خود این فیلسوف آلمانی و با ترجمه عزت‌الله فولادوند، پیشتر توسط نشر هرمس منتشر شده بود، اکنون برای پنجمین مرتبه تجدید چاپ شده است. کارل یاسپرس فیلسوف اگزیستانسیالیست آلمانی بود که آثار متعددی در معرفی و ارزیابی انتقادی آثار فلاسفه پیش از خود نظیر، مسیح، فلوطین، سقراط، اگوستین قدیس، کنفوسیوس و نیچه به رشته تحریر درآورده است. همچنین کتاب «ایده دانشگاه» مشهورترین اثر این فیلسوف آلمانی است که پیشتر به فارسی ترجمه شده بود.

«آغاز فلسفه» به قلم هانس گئورگ گادامر، فیلسوف آلمانی، نیز اثر دیگری‌ست که توسط عزت‌الله فولادوند، ترجمه شده بود و برای هفتمین بار توسط نشر هرمس تجدید چاپ شد.

گادامر، شاگرد مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی بود که متاثر از افرادی نظیر شلایرماخر و کانت بود که برای ایجاد تفکیک میان هرمنوتیک فلسفی و نظریه ادبی، بسیار مشهور است. پیشتر ده اثر دیگر از این فیلسوف آلمانی به زبان فارسی ترجمه شده بود.

‌عزت‌الله فولادوند، مترجم ایرانی‌ست که بیش از پنجاه اثر مهم فلسفی را به زبان فارسی ترجمه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز