خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشن نیمه شعبان توسط یک جشنواره سینمایی

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۴۷۴

روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه مصادف با نیمه شعبان مراسمی در گذر فرهنگی جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور مهمانان خارجی جشنواره برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، وحید قاسمی (مدیر رویدادهای شهری سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر) با بیان اینکه سال‌ها در حوزه معماری و فرهنگ شهری مشغول به فعالیت است، گفت: از آنجا که جشنواره امسال با عید نیمه شعبان مصادف شده است، تصمیم گرفتیم امسال سطح شهر را به صورت جدی‌تری درگیر حال و هوای جشنواره کنیم.

قاسمی اختصاص حدود 40 بیلبورد شهری به پوسترهای جشنواره جهانی فیلم فجر را از جمله این رویدادها دانست و عنوان کرد: روی این پوسترها دیالوگ‌های ماندگار تاریخ سینمای ایران که حوزه انسان، خانواده و اخلاق را مورد توجه قرار می‌دهد، هک شده است.

وی تاکید کرد: ما به جای اینکه جشنواره را به صورت مستقیم تبلیغ کنیم، در واقع وجه فرهنگی سینما را در شهر به نمایش می‌گذاریم. در مورد جانمایی این پوسترها هم باید بگویم بیشتر اطراف محل برگزاری جشنواره و در منطقه 6 و منطقه 12 تهران قرار دارند.

مدیر رویدادهای شهری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، قرار دادن اِلمان‌های جشنواره جهانی فیلم فجر و کارهای گرافیتی در اطراف پردیس چارسو و سینما فلسطین را از دیگر رویدادهای شهری جشنواره دانست و تشریح کرد: با توجه به تجربه نوروزگاه تهران در ایام عید توسط شهرداری، تصمیم گرفتیم یک گذر سینمایی در خیابان برادران مظفر به وجود آوریم بنابراین از 29 فروردین که جشنواره شروع می‌شود، در این گذر غرفه‌هایی داریم که به کار فرهنگی می‌پردازند.

به گفته وی، در روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه مصادف با نیمه شعبان مراسمی در این گذر فرهنگی با حضور مهمانان خارجی جشنواره برگزار خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: شادمهر راستین مدیر باشگاه جشنواره در این رویداد شهری، شهروندان تهرانی و مهمانان مختلف را میزبانی کند و در کنار این موضوع، هنرمندان عرصه سینما به بازخوانی بخش‌هایی از فیلمنامه‌های آثار مشهور ایرانی در حالتی بین پرفورمنس و نمایش خیابانی می‌پردازند.

مدیر رویدادهای شهری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پایان با اشاره به دیدار رضا میرکریمی (دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر) با پیروز حناچی شهردار تهران و ابراز تمایل شهردار برای همکاری در این رخداد فرهنگی در جهت زیست‌پذیر کردن شهر و ایجاد نشاط اجتماعی گفت: بر این اساس نمایشگاه عکس سینمایی در مقیاس شهری در گذر برادران مظفر در مدت جشنواره برگزار می‌شود. همچنین غرفه‌هایی در این گذر وجود دارند که عموم مردم می‌توانند در آنها موسیقی فیلم‌ها را به صورت آوایی به حالت کُر بازسازی کنند. همچنین پوستر فیلم‌های حاضر در جشنواره با امضای سازندگان آن برای فروش به علاقمندان ارائه می‌شود. فضایی نیز طراحی شده که علاقمندان می‌توانند با اِلمان‌های جشنواره جهانی فیلم فجر عکس بگیرند. از سویی دیگر در غرفه‌های دیگری از این گذر، هنرمندان کاریکاتوریست، کاریکاتور بازیگران سینما را کشیده و به علاقمندان عرضه می‌کنند. برای پررنگ‌تر شدن حال و هوای جشنواره نیز کارناوالی پیش‌بینی شده است که از حد فاصل چارسو تا فلسطین مدام در حال حرکت است و موسیقی نواحی ایرانی در آن نواخته می‌شود.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز