خبرگزاری کار ایران

مونسان در نامه‌ای به روحانی:

کسب اسکار موزه‌های جهان، پیام صلح و دوستی و نیز گفتگوی فرهنگی را در آستانه نوروز به نمایش درآورد

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۲۸۶

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای به رئیس جمهوری نوشت: کسب اسکار موزه‌های جهان، نمایش پیام صلح و دوستی و گفتگوی فرهنگی با جهانیان در آستانه نوروز است.

به‌ گزارش ایلنا، در نامه علی اصغر مونسان (معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) به حجت‌الاسلام حسن روحانی (رئیس جمهوری اسلامی ایران) آمده است:

به استحضار حضرتعالی می‌رساند در راستای خنثی سازی تبلیغات منفی و سیاه‌نمایی‌های دشمنان و مقابله با پروژه ایران هراسی و کمک به دیپلماسی عمومی، این سازمان از ابتدای دولت دوازدهم با تدوین برنامه‌ای منسجم و هوشمندانه و حضور فعال در عرصه بین المللی از طریق تقویت مناسبات و ارتباطات فرهنگی بین کشورها اقدام نموده و با اتخاذ تدابیر و ابتکار عمل مناسب نسبت به معرفی چهره واقعی ایران تلاش می‌نماید، بر این اساس نمایشگاه «ایران؛ مهد تمدن» بر اساس تفاهم نامه فی ما بین موزه ملی ایران و موزه درنتس از ۲۷ خرداد تا ۲۷ آبان در کشور هلند برگزار شد.

در چارچوب این تفاهم نامه «نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» نیز از مهرماه گذشته به مدت شش ماه در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شده است. مجموعه منتقل شده به موزه ملی متشکل از ۲۲۰ اثر تاریخی و تابلوی نقاشی است.

موزه مذکور با همکاری موزه ملی ایران با برپایی نمایشگاه پنج ماهه از آثار باستانی ایران تحت عنوان «ایران؛ مهد تمدن» از میان ۹۴ موزه شرکت کننده و در فضای رقابتی شدید، برنده جایزه جهانی هنرهای زیبا (GFAA) شد. برای نخستین بار در ۴۰ سال گذشته مجموعه ای از آثار باستانی ایران (۱۹۶ اثر تاریخی از دوره‌های مختلف تاریخ ایران) در کشور هلند به نمایش گذاشته شد. آثار این نمایشگاه از ۱۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح تا ۱۷۰۰ میلادی را شامل می شد و از آن ۱۱۵ هزار نفر بازدید کردند.

جایزه جهانی هنرهای زیبا (GFAA) که به اسکار موزه های شهر مشهور است شامگاه سه شنبه ۲۱ اسفند (۱۲ مارس) و در مراسمی در نیویورک به آن موزه اهدا شد.

انتخاب نمایشگاه «ایران؛ مهد تمدن» در نیویورک در حالی شکل گرفت که علی‌رغم فشارها و فضاهای منفی ایجاد شده علیه ایران، در آستانه نوروز یک بار دیگر پیام صلح صلح و دوستی و گفتگوی فرهنگی را به جهانیان به نمایش درآورد.

به باور کارشناسان و مسئولان نمایشگاه، «کیفیت مجموعه آثار به نمایش درآمده» و «شیوه ارائه آثار» که در طراحی فضای داخلی نمایشگاه از معماری بازارهای سنتی ایران الهام گرفته شده بود و همچنین بازسازی کتیبه بیستون به شکلی زیبا و در ابعادی بزرگ از ویژگی‌های بارز و نقطه قوت نمایشگاه محسوب می‌شود.

مزید استحضار، موزه «هنر و تمدن ایران» پس از برپایی در هلند در روز پنجشنبه ۲۳ اسفند در موزه آلیکانته اسپانیا برپا و افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز