خبرگزاری کار ایران

آلبوم «عشیران» رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۱۹۲

آلبوم «عشیران» به آهنگسازی «علی کاظمی» و «سعید کردمافی» با خوانندگی «مجتبی عسگری» روز پنجشنبه 23 اسفندماه، در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، آلبوم «عشیران» به آهنگسازی «علی کاظمی» و «سعید کردمافی» با خوانندگی «مجتبی عسگری»، روز پنجشنبه 23 اسفندماه، در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود. این آلبوم به همت گروه نوازندگان «رها» و انتشارات «نوفه» ضبط و منتشر و اکنون به بازار موسیقی عرضه‌ شده است.

پنجشنبه، در جلسه رونمایی آلبوم عشیران، دکتر ساسان فاطمی، استاد دانشگاه و پژوهشگر موسیقی، و دکتر بابک خضرایی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر موسیقی، سخنرانی خواهند کرد.

گروه «رها» که نوازندگی آلبوم عشیران را بر عهده داشته عبارت‌اند از:  سامر حبیبی نوازنده کمانچه و کمانچه‌آلتو، حمید قنبری نوازنده دایره و تنبک، سعید نایب محمدی نوازنده عود، احسان عابدی نوازنده نی، علی کاظمی نوازنده تار، سعید کردمافی نوازنده سنتور و مجتبی عسگری خواننده آواز.

عشیران سومین اثر مشترک سعید کردمافی و علی کاظمی است که عمدتاً با همان دل‌مشغولی‌های زیبایی‌شناختی در دو اثر پیشین آنها یعنی «بداهه سازی» و «بزم دور» ساخته‌شده است.

همانند «بزم دور»، تجربه مشترک قبلی آهنگسازان سعید کردمافی و علی کاظمی، این آلبوم نیز در چند مجلس مجزا مشتمل بر قطعات ضربی و غیرضربی سازی/آوازی سامان یافته است. این بار، در چهار مجلس عشیران، به استقلال و خودبسندگی مجالس و تعادل در بین مدت‌زمان بخش‌های با وزن آزاد و آهنگسازی موزون اندیشیده شده است. این مجالس می‌توانند به‌عنوان قسمت‎های قابل‌شنیدن در بخش‌های جداگانه تلقی شوند درحالی‌که با کلیت اثر مرتبط هستند.

آهنگسازان، کردمافی و کاظمی، در بخش قطعات موزون مجالس مجموعه متنوعی از دورهای وزنی معهود و نامعهود در موسیقی کلاسیک ایرانی را به‌کاربرده‌اند تا با استفاده از الگوهای ناآشنا تلاشی در جهت تحقق بخشیدن به مواد مایگی-ملدیک در قالب‌های شنیده نشده یا کمتر شنیده‌شده داشته باشند. ازاین‌رو وزن‌های فرهنگ‌های صوتی هم‌جوار و دورهای ابداعی در این آلبوم به کار رفته‌اند.

آلبوم «عشیران» روز پنج‌شنبه ٢٣ اسفندماه رأس ساعت ١٧ در سالن استاد ذوالفقاری (پلاتو) فرهنگسرای ارسباران رونمایی خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز