خبرگزاری کار ایران

دوسالانه جایزه «پیانو باربد» برگزیدگان خود را شناخت

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۶۰۰

مراسم اختتامیه دومین دوسالانه جایزه «پیانو باربد»، شب گذشته دوشنبه ۶ اسفندماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم اختتامیه دومین دوسالانه جایزه «پیانو باربد» شب گذشته دوشنبه ۶ اسفندماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بعد از پخش آیاتی چند از قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران، محسن خباز (مدیر اجرایی جایزه پیانو باربد) گفت: خرسندیم که جایزه باربد با کیفیت مدنظر به لطف پروردگار با همراهی شما به ثمر نشست. دوسالانه جایزه پیانو باربد دومین دوره خود را از روز گذشته به صورت رسمی آغاز و و بیست شرکت‌کننده اجراهای خود را طی ۲ نوبت در حضور هیات داوران روی صحنه بردند.

وی ادامه داد: خلق این جایزه در دوره اول به اعتبار محمد ملازم هیات مدیره جایزه و به واسطه تلنگر وی طی سال‌های قبل زده شد. ما امروز در این مکان شاهد به ثمر نشستن تفکر و انگیزه آقای ملازم هستیم.

در بخش دیگری از این مراسم آرش اسماعیلی (مدیر هنری این جایزه) نیز با یادی از افلیا کمباجیان (پیشکسوت پیانونوازی ایران) که با تازگی فوت کرده‌اند، گفت: به گفته فریماه قوام صدری، خانم کمباجیان با باقی گذاشتن تکیه‌های از خود به عنوان معلم در شاگردانشان همچنان با ما حضور دارد.

این مدیر هنری بیان کرد: در دوره نخست جایزه باربد سعی کردیم امکان تماس با محیط اصیل خلق موسیقی کلاسیک را فراهم کنیم. از این رو در مدیریت هنری از ایده‌ها و تجربیات لیلا رمضان بهره بردیم و قضاوت درباره کار پیانیست‌ها و آموزش به آنها را نیز به استادان کنسرواتوار شهر پاریس، کارین ظریفیان و کریستوف بوکودجیان سپردیم و برگزیدگان را برای حضور در فستیوالی معظم و تحصیل نزد اساتید صاحب‌نام اروپا، به فرانسه فرستادیم.

وی افزود: در دومین دوره به رویایی دیگر یعنی تور کنسرت و اجرای کنسرتو با ارکستر پرداخت. شرایط را که مهیا یافتیم، درنگ نکردیم و برای برگزیدگان دوره نخست نیز تور کنسرت را برگزار کردیم که در نتیجه آن، بیش از هزار نفر در پنج شهر کشور، شاهد هنرنمایی متین لادانی و محمدجواد بهرامی بودند.

اسماعیلی در پایان گفت: دور دوم جایزه باربد به دلیل شرایط استادان که همگی در تهران حضور داشتند و سهولت در رفت و آمدها و... در تهران برگزار شد اما چون نقطه آغاز جایزه باربد در دوره اول در شیراز بود و ما به آن دلبستگی ویژه‌ای داریم، جایزه باربد شیراز را طراحی کردیم که اولین دوره آن از سال ۹۸ به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد. جایزه باربد شیراز مختص استان‌های جنوبی کشور شامل فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان و خوزستان است چراکه شهر شیراز به نوعی نقطه مرکزی برای جنوب کشور محسوب می‌شود و افرادی که در جنوب هستند، رفت آمد بیشتری به شیراز دارند و آمدن به تهران برایشان سخت خواهد بود.

در ادامه محمد ملازم در سخنانی کوتاه از تیم اجرایی قدردانی کرد و با حضور محسن خباز و آرش اسماعیلی و محمد ملازم از شورای داوری متشکل از رافائل میناسکانیان، گاگیگ بابائیان، ربکا آشوقیان، آرپینه اسرائیلیان، تامارا دولیدزه و امیر صراف با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

همچنین در بخش تجلیل ویژه از گاگیگ بابائیان پیانیست پیشکسوت تجلیل به عمل آمد.

بخش پایانی مراسم اختتامیه دومین دوسالانه جایزه پیانو باربد به اعلام برگزیدگان اختصاص داشت به طوری که با قرائت بیانیه هیات داوران، این هیات ضمن قدردانی از بیست شرکت کننده راه یافته به مرحله نهایی، تندیس جایزه و لوح تقدیر خود را در گروه سنی الف به آرین اشرف از شیراز و سید محمدپارسا رییس زاده  موسویان از تهران، در گروه سنی ب به ساغر حاجی محمدجوادی از تهران، در گروه سنی ج به نیما شناوری از تهران و در گروه سنی د به افشین نصرتی از تهران اهدا کردند.

این نوازندگان در آینده از جوایزی چون ضبط و انتشار رسمی اجرای زنده، پرداخت کمک ­هزینه آموزش نزد یکی از اساتید برجسته کشور برای برگزیده‌ گروه الف، جایزه نقدی معادل ۵ میلیون تومان برای نفر اول گروه­‌های سنی ب و ج، برگزاری کنسرت در ۶ شهر کشور در سال ۱۳۹۸ برای نفر اول گروه‌های سنی ج و د، اجرای کنسرتو با ارکستر در سال ۱۳۹۸ برای نفر اول گروه سنی د بهره‌مند خواهند شد.

دومین دوسالانه جایزه پیانو باربد شب گذشته با اجرای کوروش بت فریب، محمدجواد بهرامی، محمدپارسا رئیس زاده موسویان، متین لادانی و نیما شناوری در تهران به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز