خبرگزاری کار ایران

حراج تابلوی ربنا با امضای شجریان

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۰۹۸

دو تابلوی نقاشی‌خط ربنا با امضای شجریان و با هدف امور خیریه به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا، دو تابلوی نقاشی‌خط ربنا از آثار علی رحیمی‌پارسا است که تابستان امسال با حضور همایون شجریان رونمایی و امضا شدند.

حبیب رضایی (بازیگر سینما و مشاور هنری این پروژه) در همین رابطه گفت: این تابلوهای نقاشی‌خط ادای دینی هنرمندانه به ربنای دلنشین استاد شجریان است که با کیفیت و تکنیک خاصی طراحی و اجرا شده‌اند و در مراسم رونمایی مورد تایید همایون هم قرار گرفته و آنها را امضا کرده است.

رضایی افزود: آقای رحیمی‌پارسا فقط ۲ نسخه از این تابلوی نقاشی‌خط مزین به «ربنا» را اجرا کرده که قرار است به زودی در یک نمایشگاه و حراج خیریه به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش گذاشته شوند. 

او افزود: همه هزینه‌های تامین شده از محل فروش این آثار زیر نظر خالق اثر و شخص همایون شجریان صرف امور خیریه خواهد شد.

آنگونه که این بازیگر سینما گفته است؛ کارشناسان مشغول بررسی این آثار برای قیمت‌گذاری هستند و هنوز قیمت پایه تابلوها مشخص نشده است. اما قرار است در اوایل اسفند ماه با حضور جمعی از خیرین و مجموعه‌داران آثار هنری، این ۲ تابلوی نفیس و ارزشمند به نمایش گذاشته شود.

صوت «ربّنا» یکی از آثار استاد محمدرضا شجریان و شامل ۴ دعا از آیات قرآن است که همه با عبارت ربّنا آغاز می‌شوند. این اثر در تیرماه سال ۱۳۵۸ ضبط شده و برای مدت ۳۰ سال، جزء برنامه‌های اصلی رادیو و تلویزیون ایران در ماه رمضان بوده‌است و اردیبهشت سال گذشته با شماره ١٣٩٦ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ایران به ثبت ملی رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز