خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ترکیه هنوز انتخاب اول ایرانیان برای سفر است/ گردشگرانی که به اروپا می‌رود دیگر برنمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۸۶۱

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران با بیان اینکه باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، رونق گردشگری همچون پارسال نیست، درباره حجم سفرهای ایرانیان به اروپا گفت: اروپا مسافر خاص خود را پیدا کرده است. یعنی مسافرانی که تمایل دارند ویزا بگیرند، از کشور خارج شوند و دیگر برنگردند.

حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران) درباره پیش‌بینی خود از میزان سفرهای مردم در ایام نوروز با شرایط موجود به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر دفاتر ما نگران این موضوع هستند که ارز نوساناتی داشته باشد. البته خودم خوشبین هستم که اتفاق خاصی نیفتد و روند ثبات ارزی؛ استمرار داشته باشد.

وی افزود: اگر منطقی به موضوع نگاه کنیم، در شرایط فعلی شاید ارز نباید ثبات داشته باشد ولی همت دولت به این موضوع بوده که نوسانات ارزی به وجود نیاید و اگر نوساناتی هم هست به سمت پایین آمدن دلار باشد. اینکه روش دولت در این کار درست یا غلط بوده تخصص من نیست و نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم. ولی مسئولان در این چند وقت هر اتفاقی که برای بالا رفتن دلار ایجاد شده را ناموفق گذاشته‌اند و به نوعی موفقیت خود را در این زمینه نشان داده‌اند.

رفیعی ادامه داد: بر همین اساس اگر ثبات ارزی ادامه داشته باشد و دفاتر ما به ثبات ارز باور داشته باشند، باز هم باتوجه به شرایط اقتصادی مردم که چندان خوب نیست، نمی‌توانیم امسال را با سال گذشته مقایسه کنیم. واقعیت این است که شرایط اقتصادی خیلی خوب نیست که به تبع آن گردشگری رونق زیادی داشته باشد. البته ما امیدواریم و تلاش می‌کنیم اتفاقات خوبی داشته باشیم و عید خوبی را سپری کنیم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران همچنین درباره وضعیت تورهای خارجی در آستانه نوروز اظهار داشت: دفاتر امیدوار هستند و تلاش می‌کنند که گردشگری رونق داشته باشد. بر همین اساس تورهای خارجی نیز وجود دارند و دفاتر هم تبلیغات خود را برای این موضوع انجام می‌دهند.

وی درباره کشورهایی که بیشتر مورد استقبال ایرانی‌ها برای سفر قرار می‌گیرد، بیان کرد: هنوز ترکیه یکی از مقاصد اصلی مردم به شمار می‌آید. بعد از ترکیه نیز کشورهای حاشیه‌ای خودمان و بعد از آنها، مالزی و هند جز مقاصد گردشگری اصلی گردشگران ما به شمار می‌آیند.

رفیعی همچنین درباره میزان سفر گردشگران ایرانی به کشورهای اروپایی نیز گفت: به شخصه از این موضوع متاسف هستم ولی باید بگویم که اروپا مسافر خاص خود را پیدا کرده است. یعنی مسافری که تمایل دارد ویزا بگیرد، از کشور خارج شود و دیگر برنگردد. به اعتقاد شخصی بنده در حال حاضر در حق این افراد ظلم می‌شود. چراکه آنها از شرایط دقیق کشوری که به آنجا می‌روند، بی‌اطلاع هستند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران در ادامه گفت: اگر حجم سفر به اروپا در شرایط کنونی زیاد است، به دلیل این موضوع بوده که بسیاری از افراد برای درخواست اقامت خود به این کشورها سفر می‌کنند. بر همین اساس در حال حاضر کشورهای کانادا، اسپانیا و برخی کشورهای اروپایی دیگر رتبه‌های اول سفرهای ایرانیان را به خود اختصاص می‌دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به نزدیکی ایام نوروز، آیا قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌کند، اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما بالا بوده و دیگر به چه دلیل باید تغییر کند. واقعا قیمت بلیت از این بالاتر نباید برود و اگر بالاتر رود، تخلف محض است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز