خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

احتمال توقف سفر مستقیم به اروپا، در پی اقدام اخیر آلمان/ ناچاریم برای سفرهای اروپایی، به عمان یا قطر برویم

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۳۲۵

رییس انجمن دفاتر مسافرتی درباره ممنوعیت ایجاد شده برای ماهان‌ایر گفت: این اقدام مانع سفر مردم به اروپا نخواهد شد ولی به نوعی سفر مستقیم به آن را با مشکل مواجه کرده و سبب خروج ارز بیشتری از کشور می‌شود.

حرمت‌الله رفیعی (رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران) درباره ممنوعیت ایجاد شده از سوی کشور آلمان برای «ماهان‌ایر» به خبرنگار ایلنا گفت: هشدار این موضوع از قبل داده شده بود و حالا عملی شده است. این ممنوعیت به خاطر تحریم‌ها ایجاد شده و با توجه به اینکه ما ناوگان هوایی خیلی قوی نداریم که به اروپا سفر کند، این موضوع قطعا تاثیر مهمی در سفر مردم خواهد گذاشت و صددرصد لطمه زیادی به آن می‌زند.

وی افزود: با توجه به اینکه ایرلاین‌های ایرانی دیگر این میزان ظرفیت برای پرواز را ندارند و برخی ایرلاین‌های خارجی هم بازار ایران را ترک کردند، طبیعتا با اقدام اخیر دولت آلمان درباره ماهان‌ایر، مسیر مستقیم به اروپا در حال مسدود شدن یا به اصطلاح در حال فیلتر شدن است.

رفیعی ادامه داد: البته نمی‌توان مانع سفر مردم به اروپا شد. ما از این به بعد می‌توانیم به عمان یا قطر برویم و از آنجا برای سفر به اروپا اقدام کنیم. ولی به نوعی این اقدام مسیر را دورتر و سخت‌تر می‌کند و قطعا هزینه‌ها را بالاتر خواهد برد.

رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام باتوجه به اینکه برخی از سفرهای خارجی به صورت ثابت انجام می‌شود، سبب خروج ارز بیشتری از کشور خواهد شد، اظهار کرد:  مسیر اروپا مسیری نیست که شما بگویید مردم در طول سال فقط برای تفریح به آن سفر می‌کنند؛ چراکه در ۷ الی ۸ ماه سال این مناطق سرد هستند و سفرها بیشتر به قصد کار انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: تعدادی از مردم باید به سفرهای کاری خود بروند و این موضوع باعث می‌شود که آنها هزینه بیشتری برای سفرشان داشته باشند و به نوعی ارز بیشتری از کشور خارج شود. تا جایی که بنده اطلاع دارم بعید است دیگر بتوانیم این ممنوعیت را تغییر دهیم. اتفاقا در خبرها خواندم این اتفاق به بهانه حمل  تجهیزات با این ایرلاین انجام شده است در حالیکه این ادعا تنها بهانه است؛ چراکه همه می‌دانند هواپیمای مسافربری تجهیزات نظامی حمل نمی‌کند.

رفیعی در پایان اظهار کرد: به طور معمول اروپا از آلمان تبعیت می‌کند و با این اقدام، آلمان یک مسیر پروازی برای ماهان را بسته است. به این صورت نیست که بتوان به جای آلمان در فرودگاه بلژیک مستقر شد. در نهایت باید بگویم پیش ‌بینی بنده این است که با این تصمیم سفر به اروپا برای ماهان به مشکل جدی می‌خورد.

گفتنی است اول دی ۱۳۹۷، روزنامه آلمانی بیلد مدعی شد که پروازهای ماهان ایر به دوسلدورف و مونیخ از اول ژانویه متوقف خواهد شد. پس‌از این ادعا، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ممنوع‌شدن پرواز هواپیماهای ماهان به آلمان را تکذیب کرد. اکنون اما این ادعا رنگ واقعیت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز