خبرگزاری کار ایران

تشییع پیکر سلیم نیساری از پاریس تا تهران+تصاویر

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۶۴۷

پیکر سلیم نیساری (نویسنده و حافظ‌شناس) فقید صبح امروز (یکشنبه 30 دی) تشییع و در بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

 به گزارش ایلنا، پیکر سلیم نیساری بعد از انتقال از پاریس به تهران صبح امروز (30 دی ماه) با حضور شخصیت‌های مختلف فرهنگی و هنری همچون شفیعی کدکنی، غلامعلی حداد عاد عادل، حسن بلخاری، ژاله آموزگار، علی‌اشرف صادقی، احمد سمیعی‌گیلانی و برخی اساتید و علاقمندان از مقابل فرهنگستان زبان و ادب فارسی تشییع و به قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) منتقل شد.

حداد عادل در این مراسم طی سخنانی با ابراز تاسف از درگذشت نیساری گفت: نیساری محصول دوره‌ای است که ایرانی‌ها برای رشد دست به حرکت زدند. او جزء معدود استادانی بود که در رشته زبان و ادبیات فارسی و علوم تربیتی تحصل کرد و پلی میان زبان و ادبیات فارسی با آموزش و پرورش بود و یک پایش در دانشگاه مدرسه و دبیرستان و آموزش به دانش‌آموزان و دیگری در علوم تربیتی و توجه به دستور خط فارسی و نگارش کتاب فارسی برای مدارس بود.

 وی با اشاره به علاقه نیساری به حافظ افزود: خدمت بزرگ سلیم نیساری به حافظ‌پژوهی گردآوری تصاویر نسخه‌های خطی آثار حافظ‌پژوهی بود.

احمد سمیعی گیلانی (نویسنده و از همکسلای‌هایی) مرحوم نیساری نیز با انتقاد از فضای آموزشی گفت: زمانی که ما درس می‌خواندیم، رسم نبود که اول دبیرستان یا مدرسه تاسیس بشود و بعد به فکر تربیت دبیر باشند بلکه توسعه مدرسه وابسته به تربیت استادان بود در همان زمان نیز  مرحوم نیساری توجه ویژه‌ای به پژوهش و بخصوص پژوهش زبان وادبیات فارسی داشت.

سیروس نیساری (پسر مرحوم سلیم نیساری) نیز به نمایندگی از خانواده آن مرحوم گفت: سلیم نیساری کسی بود که  ما در  در خانه او را پدر صدا می‌زدیم اما می‌دانستیم که مردی بزرگ و افتخارآفرین است. او مدام در فعالیت بود و برای ما پدری مهربان و همچنین همسری وفادار بود و با قلمش به قلب مردم وارد شده است و تا ابد خواهد ماند.

وی ادامه داد: پدرم همیشه دوست داشت کاری برای آیندگان انجام بدهد و به همین دلیل از میان بسیاری از فعالیت‌ها به باغ و باغبانی علاقه‌ای خاصی داشت.

در انتهای این مراسم حداد عادل  بخشی از مقاله محمدابراهیم باستانی پاریزی از مجموعه مقالات گردآوری‌شده در سال ۹۰ برای نیساری را خواند. همچنین حجت‌الاسلام دعایی بر پیکر  سلیم نیساری نماز خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز