خبرگزاری کار ایران

شب غسان کفانی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۳۵۵

به مناسبت انتشار و تجدید چاپ دو اثر از او و همچنین انتشار مجموعه‌ی بزرگی از شعر شاعران مشهور جهان عرب از سوی نشر روزبهان، شب غسان کنفانی با حضور صلاح زواوی(سفیر فلسطین در تهران)، غلامرضا امامی، احمد مسجد جامعی، محمد جهیر، موسی بیدج، شکوه سادات حسینی و دو نویسنده و شاعر عرب از دانشگاه سوربن (واسینی الاعرج و زینب الاعوج) در ساعت پنج بعداز ظهر یکشنبه شانزدهم دی‌ماه در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی بر گزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، شب غسان کفانی به همت خانه اندیشمندان علوم انسانی و مجله بخارا برگزار می‌شود. غسان کنفانی، (متولد ۹ آوریل ۱۹۳۶عکا - درگذشته ۸ ژوئیهٔ ۱۹۷۲ بیروت) نویسنده، پژوهشگر، روزنامه‌نگار و مبارز مشهور فلسطینی از چهره‌های نام‌آشنای ادبیات عرب در نزد فارسی‌زبانان است. به مناسبت انتشار و تجدید چاپ دو اثر از او و همچنین انتشار مجموعه‌ی بزرگی از شعر شاعران مشهور جهان عرب از سوی نشر روزبهان، شب غسان کنفانی با حضور صلاح زواوی(سفیر فلسطین در تهران)، غلامرضا امامی، احمد مسجد جامعی، محمد جهیر، موسی بیدج، شکوه سادات حسینی و دو نویسنده و شاعر عرب از دانشگاه سوربن (واسینی الاعرج و زینب الاعوج) در ساعت پنج بعداز ظهر یکشنبه شانزدهم دی‌ماه در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی بر گزار می‌شود.

در این مراسم همچنین از کتب زیر رونمایی می‌شود:

«شعر جهان عرب» با گردآوری و ترجمه‌ٔ فیروز شیروانلو؛این کتاب متشکل از مجموعه بزرگی از شعر شاعران برجسته عرب است. شعرهایی از شاعرانی همچون ادونیس، محمود درویش، جبران خلیل جبران، نزار قبانی و ... از هفت کشور عربی (مصر، تونس، الجزایر، لبنان، فلسطین، سوریه و عراق) در این کتاب جمع‌آوری شده است.

کتاب «درخت زیتون» با تحقیق، پژوهش و گردآوری نویسنده‌ مشهور جهان عرب «غسان کنفانی» با ترجمه سیروس طاهباز؛ این کتاب متشکل از مجموعه بزرگی از شعر شاعران مختلف فلسطینی است. شعرهایی از شاعرانی همچون محمود درویش، سمیح القاسم، فدوی طوغان، توفیق زیاد و سالم جبران در این کتاب جمع‌آوری شده است.

همچنین چند شعر از محمود درویش و سمیح القاسم نیز با ترجمه غلامرضا امامی به این کتاب افزوده شده است.

از نکات برجسته‌ این کتاب بازتاب فلسطین در سروده‌های شاعران ایرانی است که در بخش پایانی این کتاب همراه با زندگینامه شاعران فلسطین و ایران، دریچه تازه‌ای به روی خوانندگان می‌گشاید.

 سیمین بهبهانی، م.ع سپانلو، م.آزاد، اسماعیل شاهرودی و قیصر امین‌پور شاعرانی‌اند که سروده‌هایشان درباره فلسطین در این کتاب گنجانده شده است.

همچنین رونمایی از چاپ جدید کتاب «قصه‌ها» مجموعه‌ی بهترین داستان‌های کوتاه «غسان کنفانی» با ترجمه «غلامرضا امامی»انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز