خبرگزاری کار ایران

شب ابن بابویه در خانه اندیشمندان علوم انسانی

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۵۵۳

ابنِ بابُوَیْه نخستین گورستان شهر ری و دومین گورستان تهران است که بسیاری از مشاهیر ایران در آن مدفون هستند. نام این گورستان برگرفته از نام محمد بن بابُویه معروف به شیخ صدوق یکی از فقها و دانشمندان جهان شیعه است که آرامگاه او در آن‎جا واقع شده‌است.

به گزارش ایلنا شب ابن‌بابویه، عصر روز شنبه پانزدهم دی‌ماه در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

ابنِ بابُوَیْه نخستین گورستان شهرری و دومین گورستان تهران است که بسیاری از مشاهیر ایران، در آن مدفون هستند. نام این گورستان برگرفته از نام محمد بن بابُویه معروف به شیخ صدوق یکی از فقها و دانشمندان جهان شیعه است که آرامگاه او در آن‌جا واقع شده‌ است.

در این شب؛ احمد محیط‌طباطبایی بررسی تاریخی از ابن بابویه ارایه می‌دهد. شهرام میراب اقدم از چگونگی ساخت فیلم مستند خود درباره ابن بابویه خواهد گفت و فیلم مستند « آرامستان» به نمایش درخواهد آمد.

ابن بابویه آرامگاه بسیاری از شخصیت‌های دویست سال اخیر، ازجمله : اشرف الدین گیلانی مدیر نسیم شمال، محمدعلی فروغی، عبدالحسین فرمانفرمائیان، علی اکبر دهخدا، سیدابوالقاسم انجوی شیرازی، جواد فاضل، حسین بهزاد، غلامرضا تختی، میرزاده عشقی، حسین فاطمی، غلامحسین صدیقی، حیدر رقابی، محمود محمود، سیدحسن سادات ناصری، عباس یمنی‌شریف و صدها شخصیت فرهنگی و سیاسی است، دیگر که در فیلم مستند شهرام میراب‌اقدم  معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز