خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی خبر داد:

بم از عناصر اصلی گردشگری جهان خواهد شد/خشت بی‌گناه است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۸۴۴

معاون میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه مرمت ارگ بم تجربیات و فواید زیادی به همراه داشت، گفت: در حال حاضر از این تجربیات در سطح کشور و دنیا استفاده می شود.

به‌گزارش ایلنا، محمدحسن طالبیان (معاون میراث‌فرهنگی) در همایش ملی تخصصی زلزله در محل ارگ بم با تاکید براینکه زلزله سابقه تاریخی در بم دارد، اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد که بخش‌های مختلف ارگ تاریخی بم،  بارها خراب و دوباره ساخته شده است.

او با بیان اینکه در طول تاریخ هر شهری که براثر حوادث طبیعی تخریب شده دوباره در همان مکان احداث شده است، افزود: بدون شک نمی‌توانستیم شهر بم را به بهانه وجود گسل و احتمال وقوع دوباره زلزله در جایی دیگر بسازیم.

معاون میراث فرهنگی با اشاره به اینکه "خشت بی گناه است" تصریح کرد: متاسفانه براثر فشارهای روزهای  بعد از زلزله، بازار شهر بم به جای خشت با بتن ساخته شد.

طالیبان  با تاکید براینکه امروزه ثروتمندان جهان خانه‌هایشان را از خشت می‌سازند، تاکید کرد: خشت و گل، آرامش بخش هستند و گذشتگان به درستی می‌دانستند که چگونه از خشت استفاده کنند.

او با بیان اینکه باید از خشت به درستی استفاده شود، عنوان کرد: می‌توان با طراحی و ساخت صحیح از خشت به خوبی بهره برد.

معاون میراث فرهنگی با اشاره به اینکه در طول ۱۵ سال گذشته اقدامات خوبی در بم انجام شده است، افزود: در آینده‌ای نه چندان دور بم از عناصر اصلی گردشگری جهان خواهد بود.

طالبیان با بیان اینکه برنامه جامع نورپردازی اطراف و داخل ارگ تاریخی بم در حال تهیه است، گفت: با عملیاتی شدن این پروژه امکان بازدید شبانه از ارگ فراهم خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی با اشاره به اینکه در بیشتر بناهای تاریخی جهان امکان بازدید در شب وجود ندارد، تصریح کرد: در تلاش هستیم در کمترین زمان ممکن این امکان برای مردم بم و گردشگران این منطقه ایجاد شود.

طالبیان با تاکید بر اینکه مرمت ارگ بم تجربیات و فواید زیادی به همراه داشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از این تجربیات در سطح کشور و دنیا استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز