خبرگزاری کار ایران

آسیب‎شناسی و مرمت محوطه باستانی ارجان

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۵۱۷

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ارجان و چگاسفلی از اجرای طرح آسیب‎شناسی محوطه باستانی ارجان خبر داد و گفت: پس از پایان این مرحله، در راستای ساماندهی و مرمت این محوطه باستانی اقدام خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، احسان بارانی (سرپرست پایگاه میراث فرهنگی محوطه ارجان و چگاسفلی) با اشاره به آسیب‌شناسی و مرمت محوطه باستانی ارجان اظهار کرد: در راستای حفاظت از محوطه باستانی شهر ارجان، برنامه‎ای را تحت عنوان آسیب‎شناسی این محوطه باستانی، توسط کارشناسان پایگاه و با همکاری پایگاه حفاظت میراث فرهنگی بهبهان آغاز کرده‎ایم.

او با تأکید بر این‎که محوریت کار ما، آسیب‎شناسی، ساماندهی، مرمت و حفاظت محوطه باستانی ارجان است افزود: کارشناسان پایگاه در این پروژه، طی بازدیدهای میدانی و پیمایشی، آسیب‎های وارد بر پیکره محوطه باستانی ارجان را شناسایی می‎کنند و سپس ما با دریافت گزارش از این کارشناسان در راستای ساماندهی و مرمت محوطه گام برخواهیم داشت.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ارجان و چگاسفلی توضیح داد: این پروژه به صورت کلی شامل دو مرحله است که مرحله اول آن، آسیب‎شناسی محوطه است که از سه روز پیش آغاز شده و برای آن بازه زمانی یکماه را تعیین کردیم.

او با بیان این‎که براساس برنامه‎ریزی انجام‎شده گزارش اولیه از آسیب‎شناسی محوطه اول بهمن‎ماه آینده توسط کارشناسان ارائه خواهد شد افزود: در گام بعد با تأمین اعتبار، آسیب‎های واردآمده طی سال‎های متمادی را که شامل تخریب‎های انسانی و غیرانسانی (طبیعی) است را رفع و مرمت خواهیم کرد.

بارانی در پایان اضافه کرد: در این راستا جا دارد از پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان بهبهان تشکر کنم که نزدیکترین همکاری لازم را با پایگاه میراث فرهنگی محوطه ارجان و چگاسفلی انجام می‎دهند تا ما بتوانیم هرچه سریعتر محوطه باستانی ارجان را آسیب‎شناسی، ساماندهی و مرمت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز