خبرگزاری کار ایران

گروهی که در بهمن متولد شد و سامیا نام گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۵۸۸

ثمین وطن‌دوست از کنسرت گروهی به نام سامیا با حضور پدرش، رشید وطن‌دوست به عنوان خواننده اصلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ثمین وطن‌دوست (نوازنده گیتار و خواننده) و فرزند رشید وطن‌دوست (از سولیست‌های باقی‌مانده از دوران افتتاح اپرای تهران) از کنسرت گروهی به نام سامیا با حضور پدرش به عنوان خواننده اصلی در تالار وحدت خبر داد.

او در این مورد گفت: این گروه به این دلیل سامیا نام گرفت که ثبت آن در بهمن 96 صورت گرفت. در ایران باستان به بهمن ماه، سامیا می‌گفتند و چون گروه ما نیز در بهمن شکل گرفته بود نامش را سامیا گذاشتیم. اولین اجرای‌مان در تالار ایوان شمس بود و بعد تمرین‌ها ادامه پیدا کرد تا امروز که قرار است 12 دی در تالار وحدت روی صحنه برویم و در حال حاضر تمرین‌ها در استودیو پانچ در حال انجام است.

او ادامه داد: این گروه سه خواننده دارد. خواننده اصلی پدرم، رشید وطن‌دوست هستند. پدرام مرندیز هم رهبر ارکستر هستند و هم خواننده و خودم که ثمین وطن‌دوستم. اعضای گروه 10 نفرند و به ترتیب جایگاه هنری عبارتند از؛ روبن آرزومانیان از پیانیست‌های شناخته شده و برادر زنده‌یاد آندره آرزومانیان، غلامرضا معرف نوازنده پرکاشن، پدرام مرندیز نوازنده گیتار الکتریک و وکال، خودم گیتار و وکال، ماکان حافظی سولیست گیتار الکتریک، پاشا یسربی کیبورد یک، کامبیز کریمی کیبورد دو، مهرداد حامدی باس و احمد امیری درامز.

او در مورد قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌کنند هم توضیح داد: قطعاتی که اجرا می‌شود پاپ، فولکلور محلی، کلاسیک و آذربایجانی است. در چند قطعه‌ای هم که پدرم می‌خوانند قرار است 15 نفر سکشن زهی از بچه‌های ارکستر ملی به گروه اضافه شوند تا این گروه حال و هوای جذاب‌تری بگیرد. در این کنسرت در مجموع 20 قطعه اجرا خواهیم کرد.

وطن‌دوست در پایان گفت:‌ ادامه فعالیت سامیا به بازتاب این کنسرت بستگی دارد و امیدواریم در ادامه برنامه‌های دیگری در سالن‌های دیگر هم داشته باشیم.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز