خبرگزاری کار ایران

نقاشی خط روی شیشه، جادوی سایه

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۷۹۶

گالری مژده میزبان سیاه‌مشق‌ها و خوشنویسی‌هایی است که با طلق و مرکب روی شیشه پدید آمده‌اند.

به گزارش ایلنا، این روزها گالری مژده میزبان نقاشی‌خط‌های متفاوت کیارش یعقوبی ست. این نمایشگاه که به تاکید خالق آثارش در پی نگاهی معاصر به خوشنویسی است، در ساحت تکنیک به سراغ نوآوری رفته است.

عمده آثار یعقوبی در این نمایشگاه شامل سیاه‌مشق‌ها و خوشنویسی‌هایی است که با طلق و مرکب روی شیشه پدید آمده‌اند.

در کنار این آثار، تعدادی از آثار قدیمی‌تر هنرمند نیز به نمایش در آمده که در آنها می‌توان تکنیک‌ها و متریال‌های گوناگونی مانند برش چوب، اکرولیک روی بوم و تذهیب و آینه‌کاری را یافت.

اینگونه به نظر می‌رسد که او دست خود را در انتخاب تکنیک باز گذاشته تا بتواند از زاویه‌های تازه این هنر را تجربه کند و حاصلش را با مخاطب شریک شود.

یعقوبی در این باره توضیح داد: با احترام به سنت ترجیح دادم متریالم را تغییر بدهم. دوست ندارم خودم را تکرار کنم و هر بار می‌خواهم حرف تازه‌ای از زمانه خودم بزنم.

در آثار کیارش یعقوبی، گویا سایه به کمک سیاه مشق آمده تا تصویر تازه‌ای بسازد. در این حالت، به کمک نورپردازی گویا نقاشی دولایه یا سه بعدی ایجاد شده است که در قالب خاص این نمایشگاه تعریف می‌شود. یعنی اگر تابلوها را جای دیگری با نور دیگری در معرض دید قرار دهی، تصویر به کلی متفاوت می‌شود. بنابراین اثر در فضا مفهوم پیدا می‌کند.

ضمن اینکه در این آثار گرچه غلبه با جوهر سیاه و فلکسی تیره است اما، از رنگ‌های کلاسیک دیگری مثل طلایی هم بهره برده شده است.

نمایشگاه نقاشی خط" سایه سار" تا آخرین روز آذر ماه در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک برقرار است.

نقاشی خط روی شیشه، جادوی سایه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز