خبرگزاری کار ایران

مونسان خبر داد:

باز‌گشت ۱۱ هزار لوح‌گلی تخت‌جمشید از امریکا به ایران

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۶۶۰

رئیس سازمان میراث فرهنگی از باز‌گشت ۱۱ هزار لوح‌گلی تخت‌جمشید از امریکا به ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، على اصغر مونسان در حاشیه نمایشگاه گردشگرى پارس در جمع خبرنگاران گفت: الواح ایران در دانشگاه شیکاگو حدود ١١ هزار شى برآورد مى‌شود. با پیگیرى فراوان ١٧٨٤ شى اکنون مجوز بازگشت از امریکا را از سوی وزارت خزانه‌دارى گرفته و آماده بسته‌بندى، بیمه و بازگشت هستند.

وى ادامه داد: ما انتظار داریم در تهران این الواح را تحویل بگیریم. آنها به بهانه تحریم براى بیمه آنها مشکل ایجاد کردند و گفتند در امریکا تحویل داده شود. در نهایت انتظار داریم در لاهه آنها را تحویل بگیریم.

معاون رئیس‌جمهور افزود: مابقى الواح در برنامه سه ساله بازگشت داده مى‌شود که ما نپذیرفتم و در حال مذاکره هستیم تا زمان کوتاه‌تر شود.

مونسان در مورد حریم ارگ کریمخان که با هتل آسمان مخدوش شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه این بنا هتل است و مجوز داشته، تلاش مى‌کنیم که مشکل آن با مذاکره حل شود اما اگر کاربرى بنا شخصى بود جدى‌تر برخورد مى‌کردیم.

وی در مورد عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه تصریح کرد: تغییرى در عوارض خروج از کشور در لایحه وجود ندارد و ارز مسافرتى نیز در لایحه دیده نشده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ارتباط با دیپورت برخى گردشگران ایرانى در گرجستان هم خاطرنشان کرد: نباید واکنش احساسى ناگهانى داشته باشیم. ما به همتاى خود در گرجستان هشدار داده‌ایم اما روابط ما با این کشور دوستانه است. جایگاه گردشگر ایرانى مهم است. اگر این رفتار ادامه بدهند، روابط گردشگرى را قطع خواهیم کرد اما تاکید داریم که موضوع حل شود.

مونسان در مورد تخریب بافت‌های تاریخی ابراز داشت: تخریب بافت را جدى پیگیرى کردیم. با وزارت کشور و سازمان میراث در تهران و همچنین مسئولان شیراز جلسه برگزار کردیم و قرار شد تخریب انجام شده عین به عین بازسازى شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز