خبرگزاری کار ایران

رونمایی از قرآن زعفرانی در موزه رضا عباسی

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۰۸۹

آیین معرفی و رونمایی از کهن‌ترین نسخه قرآنی کامل، تاریخ‌دار و حاوی ترجمه فارسی، مشهور به «قرآن زعفرانی» در موزه رضا عباسی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، آیین معرفی و رونمایی از کهن‌ترین نسخه قرآنی کامل، تاریخ‌دار و حاوی ترجمه فارسی، مشهور به «قرآن زعفرانی»، روز یکشنبه ۲۵ آذر در موزه رضا عباسی برگزار می‌شود.

قرآن زعفرانی یکی از مهم‌ترین نسخه‌های قرآنی همراه با ترجمۀ فارسی از قرن ششم است. این اثر ارزشمند نسخۀ کاملی از قرآن کریم همراه با برگردان فارسی است که در سال ۵۴۶ هجری قمری به دست کاتب ابوالفخر بن ابی‌الفضل الزعفرانی کتابت شده است. قرآن زعفرانی، کهن ترین نسخۀ قرآنی کامل، تاریخ دار و حاوی ترجمۀ فارسی است.

آئین رونمایی و معرفی نسخه‌ی قرآن زعفرانی با ترجمه پارسی کهن موجود در مخزن موزه رضا عباسی که همزمان با روز پژوهش و با سخنرانی آقای آذرتاش آذرنوش( استاد دانشگاه)، علی اشرف صادقی( عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی) مرتضی کریمی‌نیا (پژوهشگر مطالعات قرآنی) در تاریخ ۲۵ آذرماه از ساعت ۱۵ در موزه رضا‌عباسی برگزار می‌شود .

موزه رضا عباسی درخیابان شریعتی. نرسیده به پل سید‌خندان. پلاک ۸۹۲ قرار دارد. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن۸۸۵۳۵۱۳۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز