خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره ملی نقاشی روبان قرمز:

آگاهی از ایدز با زبان هنر ممکن می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۰۳۰

بهناز پورنگ با بیان اینکه آگاهی از ایدز با زبان هنر ممکن می‌شود، گفت: می‌خواهیم با زبان هنر وظیفه اجتماعی خود را در آگاه سازی جامعه به ایدز ایفا کنیم.

به گزارش ایلنا، بهناز پورنگ، دبیر جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز» درباره برگزاری جشنواره ملی نقاشی روبان قرمز گفت: جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز» با شعار «جهانی عاری از ایدز؛ مادر سالم، کودک سالم» اسفندماه امسال در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز» با هدف استفاده کاربردی از زبان هنر به‌ منظور ارتقای آگاهی عمومی و تغییر نگرش جامعه نسبت به بیماری ایدز، جلب‌ توجه هنرمندان به شعار نمایشگاه، معرفی مراکز مختلف فعال در رابطه با ایدز و ایجاد فضایی مناسب جهت ارایه آثار هنرمندان و کشف استعدادهای جدید هنری برگزار می‌شود.

بهناز پورنگ خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه خاص هنر و ارتباط ملموس میان هنرمندان و مخاطبان آنان در اجتماع و تأثیرات هنر در رشد آگاهی و پیشرفت اهداف بشر دوستانه بر آن شدیم تا از طریق زبان هنر وظیفه اجتماعی خود را در آگاه سازی جامعه به ایدز ایفا کنیم.

بهناز پورنگ درباره نهادها و سازمان‌های مشارکت‌کننده در برگزاری جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز» گفت: به مناسبت روز جهانی ایدز  آموزشگاه هنری پویندگان با همکاری و مشارکت برج میلاد تهران و حمایت دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران (UNAIDS) و اداره سلامت  وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جشنواره نقاشی «روبان قرمز» را با محوریت «مادر و کودک» و با شعار «نسلی عاری از ایدز؛ مادر سالم کودک سالم» در ۲ بخش رقابتی برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره  در دو بخش  رقابتی و حمایتی برگزار  می‌شود در بخش حمایتی  اساتید مطرح و پیشکسوت در نقاشی و تعدادی از هنرمندان در رشته خوشنویسی همانند  نظیر محمد احصایی،  ناصر آراسته، هادی فدوی ، اسرافیل شیرچی، حسین محجوبی و  بازیگرانی مانند رضا بابک حضور دارند.

وی درباره شرایط شرکت کنندگان در جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز» اظهار کرد:  شرکت برای عموم هنرمندان در این جشنواره آزاد است، هنرمندان علاقمند می‌توانند با موضوعاتی نظیر «من هم تست می‌دهم»، «از سلامت خودآگاه هستم»، «مادر سالم و کودک سالم»، «نسلی عاری از ایدز» و «امید» حداکثر ۲ اثر را از ۲۰ تا ۳۰ دیماه به دبیرخانه ارسال کنند،  آثار در مرحله‌ اول از ۱ تا ۴ بهمن داوری می‌شوند و زمان ارسال اصل اثر به دبیرخانه از ۵ تا ۷بهمن‌ماه است. اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی تا تاریخ ۹ بهمن اعلام می‌شود.

وی افزود: جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز» از ۳ اسفند ماه افتتاح می شود و نمایشگاه آثار برگزیده  تا ۷ اسفند در برج میلاد برپاست و مراسم اختتامیه در  روز ۷اسفند برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز»  با اشاره به اسامی داوران این جشنواره گفت: هما خوش‌بین، کامبیز درم بخش، حبیب درخشانی، امیر احدی به‌ عنوان استادان بخش هنری جشنواره معرفی شدند و همچنین فرداد درودی، پروین افسر کازرونی، وحید جهانمیری به‌ عنوان  داوران بخش تخصص پزشکی معرفی شدند.

جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز» با شعار «جهانی عاری از ایدز؛ مادر سالم، کودک سالم» اسفند ماه امسال در برج میلاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز