خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشستی درباره موسیقی خیابانی

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۸۹۴

برنامه‌ «تهران و موسیقی خیابانی» فردا، یکشنبه، یازدهم آذر ساعت 18 به همت رسانه‌ شنبه‌شهر در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، برنامه‌ «تهران و موسیقی خیابانی» فردا، یکشنبه، یازدهم آذر ساعت 18 به همت رسانه‌ شنبه‌شهر در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود. در این نشست، مینا هرندی از پژوهش‌هایش درباره‌ نوازندگان خیابانی تهران می‌گوید و آسو کهزادی به بیان تجربه‌های خود از اجرا در تهران می‌پردازد. دبیری این نشست را کامیار صلواتی برعهده دارد. 

مینا هرندی، فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه خواجه‌نصیر و کارشناسی ارشد اتنوموزیکولوژی از دانشگاه تهران است. او همچنین مدرس پیانو و پژوهشگر در حوزه‌ موسیقی خیابانی است. از استادان او می‌توان به رضا پرویززاده، ساسان فاطمی، امیرحسین اسلامی، سیاوش روشن و تامارا دولیدزه اشاره کرد. از هرندی مقاله‌ «معرفی یک گونه‌ تازه متولد شده در موسیقی خیابانی در تهران» در شماره‌ 70 فصلنامه‌ ماهور منتشر شد و آخرین فعالیت پژوهشی او، سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی کمیسیون تحقیقات موسیقی در آلمان با موضوع «موسیقیِ ممنوع در ایران» در اکتبر 2018 (مهر 1397) بوده است. 

آسو کهزادی، آهنگساز و نوازنده‌ ویلن است. او از هشت سالگی نواختن ویلن را آغاز کرده است و در جشنواره‌ موسیقی فجر سال 1373 حائز رتبه‌ اول نوازندگی ویلون و در سال 1374 حائز رتبه‌ دوم شد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی موسیقی از دانشگاه سوره‌ تهران و کارشناسی ارشد در رشته‌ آهنگسازی از دانشگاه هنر تهران است. او سپس برای دریافت مدرک کارشناسی موسیقی الکترونیک به کنسرواتوار سلطنتی لاهه‌ هلند رفت. 

از استادان کهزادی می‌توان به کیاوش صاحب‌نسق، هوشیار خیام، شاهرخ خواجه‌نوری، کیس تزلار و ریچارد برت اشاره کرد. او در سال 1395 حائز رتبه‌ اول جشنواره‌ آهنگسازی الکتروآکوستیک رضا کروریان شد و اثر او به نام «انگاره» در آلبومی به همین نام در کنار آثار سایر برگزیدگان توسط نشر موسیقی معاصر منتشر شد. نیز اثری از او در آلبوم‌ «کاشفان فروتن فردا» (1394، آواخورشید) منتشر شده است. از دیگر آثار منتشر شده‌ کهزادی می‌توان به «درنادئون» به همراه مهرداد مهدی (1396، خانه‌ هنر خرد) اشاره کرد. 

این نشست یکی از برنامه‌هایی‌ است که با عنوان «تهران‌خوانی» با هدف ارتقای آگاهی عمومی درباره‌ شهر تهران از سوی شنبه‌شهر و شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود و برنامه‌ دوم «تهران‌خوانی» که در 25 آذر برگزار می‌شود، به موضوع «تهران و کافه‌هایش» اختصاص دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز