خبرگزاری کار ایران

افتتاح نخستین خانه دوچرخه در پارک طالقانی

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۷۹۷

در راستای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه و با هدف کاهش آلودگی هوا، نخستین خانه دوچرخه در پارک طالقانی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا اسفراینی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه گفت: با توجه به سیاست ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه بین شهروندان، ایستگاه‌های دوچرخه در فضاهای جذاب شهری مانند پارک طالقانی احداث شد تا هر شهروند بتواند با در اختیار گرفتن این دوچرخه‌ها به فواصل کوتاهی که قصد رفتن به آنجا را دارند با راحتی بیشتری تردد کند.

وی افزود: تعداد 25 دوچرخه در خانه دوچرخه استقرار یافته تا شهروندانی که خواستار استفاده از آنها برای انجام فعالیت‌های روزمره‌شان هستند پس از ثبت‌نام و ارائه مدرک شناسایی‌شان از این وسیله نقلیه به عنوان یکی از روش‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 اظهار داشت: برای توسعه و تشویق استفاده از دوچرخه به یک برنامه‌ریزی جامع و هدفمند نیاز است که این مهم با معرفی بیش از پیش فواید دوچرخه سواری بین اقشار مختلف جامعه محقق می‌شود.

اسفراینی نژاد اظهار کرد: کاهش ترافیک، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، کاهش مشکلات مربوط به ترافیک و پارکینگ، کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی‌های اقتصادی ناشی از آن از جمله مزایای گسترش دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز