خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

امکان تنظیم ملودی‌های ملی برای کودکان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۸۴۰

ناصر نظر، آهنگساز و رهبر ارکستر معتقد است شرکت هنرمندان کودک و نوجوان در جشنواره‌های تخصصی حوزه موسیقی می‌تواند روی عملکرد حرفه‌ای آن‌ها در آینده تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر نظر (آهنگساز و مدرس موسیقی کودک و نوجوان) درباره تأثیرگذاری جشنواره‌های تخصصی حوزه موسیقی کودک و نوجوان ازجمله «نوای خرم» در زمینه استعدادسنجی و استعدادیابی معتقد است: بچه‌های آموزشگاه ما در جشنواره‌های موسیقی مختلف شرکت کرده و مقام‌های متعددی را کسب کرده‌اند. افرادی که به موسیقی علاقه دارند در جشنواره‌های تخصصی مختلف شرکت می‌کنند و این شرکت در جشنواره‌ها روی عملکرد آن‌ها تأثیرگذار است. البته اینکه کودکان و نوجوانان در جشنواره‌های تخصصی موسیقی حضور پیدا می‌کنند، به آن‌ها انگیزه می‌دهد و حتی اگر در رقابت موفق نشوند نیز تجربه‌ای مهم و تأثیرگذار برای‌شان خواهد بود. این در حالی است که جشنواره‌های تخصصی موسیقی باید به خوبی معرفی و تبلیغ شوند تا آموزشگاه‌های موسیقی به درستی در جریان برگزاری آن‌ها قرار بگیرند و هنرجویان خود را برای حضور در این رویدادها معرفی کنند.

امکان تنظیم ملودی‌های ملی برای کودکان وجود دارد

این فعال عرصه موسیقی کودک درباره نظر خود خصوص کیفیت اجرای آثار کودکان، توضیح داد: همه کودکان قرار نیست در آینده موزیسین‌هایی شناخته شده و حرفه‌ای شوند و از میان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به موسیقی، تعداد کافی شناسایی و پرورش پیدا می‌کنند. البته این نکته را هم باید پذیرفت که بخش آموزش موسیقی کودکان در ایران گسترده و منسجم شده است. با وجود اختلاف سلیقه در موسیقی ایرانی، منشا موسیقی کودک یکی است و با وجود تعداد زیاد آموزشگاه‌ها، کیفیت خوب است. ضمن اینکه برقراری ارتباط با آموزشگاه‌ها و مراکز سایر نقاط دنیا باعث بالا رفتن سطح کیفیت آموزش موسیقی کودک در ایران شده است.

این آهنگساز و موسیقیدان ایرانی درباره موضوع تنظیم آثار مطرح موسیقی کشورمان و کشورهای دیگر برای اجرا توسط کودکان و نوجوانان، یادآور شد: چه اشکالی دارد که آثار بزرگان موسیقی متناسب با توانایی کودکان و نوجوانان تنظیم شود؟! خیلی از ملودی‌های ایرانی ما جذاب هستند و می‌توانند برای اجرای کودکان تنظیم شوند. موسیقی‌های بومی و محلی ما می‌توانند برای اجرا توسط کودکان تنظیم شوند مانند آثار استاد دهلوی که اشعاری روان دارند که با سازهای ایرانی و خارجی قابل اجرا هستند.

نظر در پایان درباره مدیریت و برنامه‌ریزی برای استعدادهای کشف شده در گروه سنی کودک و نوجوان، بیان کرد: ما در مؤسسه آموزشی خود استعدادها را کشف و به هنرستان موسیقی معرفی می‌کنیم. برخی خانواده‌ها مایل به این نیستند که شغل فرزندان‌شان در آینده موسیقی باشد ولی برخی به این موضوع اهمیت می‌دهند، در نتیجه استعدادهای کشف شده راه‌شان را پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز