خبرگزاری کار ایران

یادگار مکتب آوازی اصفهان، می‌خواند

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۲۲۷

علی‌اصغر شاه‌زیدی از بازماندگان مکتب آوازی اصفهان، آلبوم «هنوز آواز» را روانه بازار کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر شاه‌زیدی (خواننده آواز ایرانی) بعد از گذشت سال‌ها از انتشار آخرین آلبوم خود، آلبوم موسیقی «هنوز آواز» را در همکاری با مرکز موسیقی حوزه هنری تالیف و روانه بازار موسیقی کرد. 

این اثر که در پنج مجلس آواز، فشرده و در اختیار علاقه‌مندان موسیقی سنتی و به ویژه مکتب اصفهان قرار گرفته است، حاصل 50 سال تجربه و همکاری با هنرمندان بزرگ آواز است. در انتشار این آلبوم سه ساز عود، تار و تنبک با آواز شاه‌زیدی همراه شده‌اند که همراهی عود با آواز، از نوآوری‌های به کار رفته در این آلبوم است. در تهیه آلبوم «هنوز آواز»، شهرام میرجلالی نوازندگی تار و محمود رفیعیان نوازندگی تنبک را بر عهده داشته‌اند. همچنین پنج قطعه آوازی در دستگاه‌های چهارگاه، افشاری، دشتی، بیات اصفهان و شور دشتی خوانده شده‌اند. 

علی‌اصغر شاه‌زیدی از بازماندگان مکتب آوازی اصفهان است. از معروف‌ترین آثار او می‌توان به تصنیف «جام مدهوشی» از آلبوم «چرخ گردون» با آهنگ علی تجویدی، تار جلیل شهناز، تنظیم فریدون شهبازیان و شعر بیژن ترقی اشاره کرد. او هم‌چنین آوازهای بسیاری را به صورت فی‌البداهه در برنامه‌ تماشاگه راز و رادیو اصفهان اجرا کرده است. 

از این آلبوم، در مراسمی ویژه که به زودی به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز