خبرگزاری کار ایران

توضیح علی ضیا درباره یکی از میهمان‌های پرحاشیه فرمول یک:

به خاطر ژن خوب به دادگاه رفتم/نتیجه پرونده و پول جمع شده را دادستانی مشخص می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۰۰۲

نشست خبری برنامه فرمول یک با محوریت یکی از میهمان‌های پرحاشیه این برنامه؛ افشین ولی‌خوانی با حضور علی ضیا در مجموعه سام سنتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ضیا در نشست خبری برنامه فرمول یک گفت: مرجع من برای تحقیقات برنامه نهادی مثل محک نیست، مرجع من می‌تواند یک دکتر در زنجان باشد.

ضیا ادامه داد: البته باید در یک بستر تخصصی از محک پرسید اما درباره این سوژه باید از خود دکترهای این بچه پرسید. اما نمی‌دانم چرا وقتی این ویدیو در شبکه اشراق زنجان پخش شد، کسی به سراغ درد این پدر و فرزند نرفت. بعد از برنامه ما چنین حواشی ایجاد شد.

وی در ادامه گفت: ما می‌خواستیم با وجود نوسانات ارز برنامه‌ای را تهیه کنیم. به همین منظور سوژه‌ها و اتفاقات مختلفی را زیر نظر داشتیم و حتی همتی رئیس بانک مرکزی هم در بین گزینه‌های موجود بود. ولی ناگهان یک ویدئو در فضای مجازی منتشر شد که اتفاقاً شبکه زنجان آن را تهیه کرده بود. در این ویدیو پدری می‌گفت از پایین آمدن قیمت دلار خوشحال است. چراکه داروهای پسرش به این ترتیب ارزان می‌شود. این فرد را به برنامه دعوت کردیم که با توجه به صحبت‌هایی که در برنامه کردند همه ما را تحت تاثیر قرار داد و ما خودمان در پشت صحنه برای بدبختی این آدم زار می‌زدیم.

وی در مورد تحقیقاتی که در دعوت از میهمان‌های برنامه فرمول یک به خصوص این میهمان خاص شده است، گفت: ما یک برنامه تلویزیونی هستیم و باید رسالت خود را بدانیم. رسالت ما برنامه‌سازی است و موردهای مشابه این موضوع در برنامه‌های همگن ما هم اتفاق افتاده است. همانطور که ممکن است این موضوع در روزنامه‌ها و مطبوعات ایجاد شود. در نهایت باید بگویم اتفاق‌های این چنین اجتناب‌ناپذیر است و با توجه به اینکه یک ماه از موضوع افشین ولیخانی گذشته، هنوز پیچیدگی‌هایی درباره آن وجود دارد و پزشک‌ها نسبت به بیماری او  با هم اختلاف‌نظر دارند.

ضیا ادامه داد: ما نباید این موضوع را فراموش کنیم که میهمان این برنامه قبل از دعوت به فرمول یک در ویدئویی که در شبکه زنجان تهیه شده بود صحبت‌های خود را کرده و ما بعد از آن او را به برنامه خود دعوت کردیم. جالب است که همه بعد از برنامه ما شروع به صحبت‌هایی کردند و باید از آنها پرسید که چرا بعد از ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی چیزی نگفته‌اند.

ضیاء با بیان اینکه برای دعوت از میهمان به اندازه یک برنامه تلویزیونی زنده تحقیق می‌کنیم، گفت: ما برای همه میهمان‌هایمان به اندازه یک برنامه زنده تحقیق می‌کنیم ولی قطعاً از امروز تحقیقات خود را بیشتر خواهیم کرد. البته باید بگویم که کماکان روی حرف خود هستیم و می‌گوییم این بچه بیمار است چرا که هزار صفحه پرونده پزشکی دارد.

وی همچنین درباره بحث فروش کلیه پدر بچه مذکور که در برنامه فرمول یک دعوت شده بود و بعد گفته شد که این طور نبوده است، گفت: ما نمی‌توانیم این قصه را خیلی سفید و یا خیلی سیاه ببینیم. چرا که در این صورت به همه لطمه وارد خواهد شد. این قصه باید خاکستری دیده شود. اول اینکه باید بگویم هدف ما در این برنامه بیماری بچه بود و ما با علم به اینکه این فرد کلیه خود را فروخته است او را به این برنامه دعوت کردیم ولی بعد از اینکه ایشان در برنامه ما حضور یافتند گفتند که کلیه خود را برای هزینه‌های درمان بیماری فرزندش اهدا کرده و بخیه‌های آن را هم نشان داد. ما هم اصل را بر روی صداقت ایشان گذاشتیم و این موضوع در برنامه مطرح شد.

ضیا افزود: قصه کلیه این بوده که ایشان نزدیک به سه سال قبل از به دنیا آمدن بچه خود کلیه خود را فروخته است و در آن زمان هم کسی که کلیه را به ایشان داده ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است. از طرف دیگر انجمن کلیه هم ۲.۵ میلیون تومان به ایشان داده است که بعد از  این موضوع ایشان ۳۰۰ هزار تومانی که دریافت کرده بودند را پس دادند و در عین حال یک میلیون به شخص دیگری کمک کردند. با این فرض به خیال خود پولی برای کلیه دریافت نکرده‌ است. این موضوع درست بوده که درباره زمان فروش کلیه دروغ گفته‌ ولی این را هم نباید فراموش کنیم که در آن شرایط سخت یک میلیون تومان کمک خیر کرده‌اند به همین دلیل نمی‌توانیم این موضوع را کاملاً سیاه ببینیم.

ضیاء در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که چرا در زمان مقرر به حواشی این برنامه پاسخ نداده و حال که به دادستانی احضار شده است چنین نشستی برگزار کرده، گفت: کسی که در ابتدا با پلیس فتا تماس گرفت تا حساب را ببندد و همین‌طور از دادستان خواست که به این موضوع ورود کند خود بنده هستم و چرا با این تفاسیر باید به دادستانی احضار شوم. هرکس بگوید من به دادستانی احضار شده‌ام نامه احضار من را منتشر کند. ماجرا این است که از دادستانی زنجان تماس گرفتند و گفتند برای توضیحاتی به آنجا بروم. بنده هم گفتم اگر جرمی مرتکب شده‌ام بگویید ولی موضوع دعوت از من برای توضیحات بود که حتی خارج از ساعت اداری اتفاق افتاد. در حال حاضر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مردم در حساب اعلام شده بلوکه شده است و تنها ۸۰ میلیون تومان از حساب خارج شده که اگر من حساب را نمی‌بستم شاید همه پول خارج شده بود و حال باید نشستی برگزار می‌کردیم که چرا پول خارج شده است.

وی ادامه داد: با این تفاسیر بیاییم و بگوییم علی ضیاء به دادستانی احضار شده است. مگر می‌شود، مگر داریم؟ زمان‌هایی حس می‌کنم که علی دایی به‌شدت درست عمل می‌کند، واقعاً دم ایشان گرم. در نهایت هنوز می‌گویم که من مسئولیت این برنامه را دارم، جایی نرفتم و جایی نخواهم رفت. در عین حال احتیاجی به احضاریه نبوده است چرا که خودم درباره این پرونده درخواست تحقیق دادم.

این مجری تلویزیون با بیان اینکه رسالت برنامه فرمول یک و من گفتن درد مردم است، گفت:‌ ما در این برنامه درد پدری را گفتیم که از بیماری فرزند خود رنج می‌کشید و توان پرداخت هزینه‌ها را نداشت. آیا در جامعه ما بچه‌های سرطانی وجود ندارند؟ که به این صورت هجمه‌هایی را به من وارد می‌کنند. ما در این برنامه خواستیم بگوییم که اگر التهابی در جامعه هست کنار هم بایستیم و از این التهاب بکاهیم دقیقاً همان فرهنگ‌سازی که وظیفه تلویزیون و هدف برنامه ما است.

وی ادامه داد: البته من در دوران گذشته دادگاه زیاد رفتم که گاهی اوقات آن هم خیلی سخت بوده و اتفاقات بدی در آن افتاده است اما هیچ‌گاه در آن زمان نگفته‌اند که علی ضیاء به دادگاه احضار شد. اتفاقاً به خاطر ژن خوب به دادگاه رفتم اما ادعای ژن خوب بودن ندارم. اینکه خارج از وقت اداری به دادستانی زنجان رفتم درخواست آنها بوده است. ولی قضیه این است که وقتی من خارج از وقت اداری به آنجا رفتم چطور این موضوع رسانه‌ای شد مشخص است که کسی این موضوع را گفته است.

ضیا افزود: شاید این موضوع می‌توانست با چند تلفن ساده حل شود و به چنین ماجراهایی کشیده نشود اما اتفاقاتی رخ داد که شاید آبروی میهمان دعوت شده به برنامه ما را هم تحت تاثیر قرار دهد. در حال حاضر اینکه مراقب و مواظب آبروی هم باشیم چیز عجیبی شده است. بعد از تمام شدن برنامه، مبلغ قابل توجهی پول جمع شد و حواشی زیادی به‌وجود آمد. هنوز با گذشت یک ماه از این برنامه، بخشی از پیچیدگی‌های این پرونده حل نشده و قرار است نتیجه پرونده و پول جمع شده را در نهایت دادستانی مشخص کند.

وی در ادامه گفت: میهمان ما در برنامه تلویزیونی فرمول یک می‌تواند هر اظهارنظری انجام دهد و لزوماً من جلوی صحبت‌های او را نمی‌گیرم چراکه من مجری برنامه هستم و صدا خفه‌کن نیستم. فکر می‌کنم در هیچ جای دنیا به این صورت نباشد که مجری برنامه به خاطر لحن میهمان مواخذه شود.

ضیاء در پاسخ به اینکه چرا با گذشت یک ماه پاسخگوی حواشی دعوت این مهمان به برنامه خود شده است، گفت: در آن زمان جامعه نسبت به این موضوع خیلی ملتهب بود و این التهاب ممکن بود سبب شود که تصمیم درستی درباره این موضوع گرفته نشود. ترجیح ما این بود که از التهاب این ماجرا کم شود و بعد درباره آن صحبت کنیم. علاوه بر این موضوع از سوی دیگر تحقیقات بیشتری درباره این موضوع انجام گیرد تا به نحو بهتری پاسخگو باشیم.

مجری برنامه فرمول یک همچنین درباره شبهه‌ای که از مریضی بچه دعوت شده به برنامه مطرح می‌شود، توضیح داد: نوع بیماری‌ای که این بچه داشته است خاص بوده و با توجه به پیشرفت پزشکی ۹۰ درصد قابل درمان است اما ۱۰ درصد از این نوع بیماری بعد از درمان امکان شیوع دوباره بیماری را دارد و باید ۵ سال تحت درمان قرار گیرد. البته باید بگویم آرزوی ما این است که این بچه هیچ بیماری‌ای نداشته باشد اما از لحاظ پزشکی ۱۰ درصد این موضوع وجود دارد و به همین دلیل حمایت‌هایی از او صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز