خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای مطرح شد؛

حمایت کواکبیان و بختیاری از کاندیداتوری رحمانیان در انتخابات هیأت نظارت بر مطبوعات

کد خبر : ۶۹۲۷۷۴

مدیران مسئول روزنامه‌های مردم‌سالاری و دنیای اقتصاد از کاندیداتوری مدیرمسئول روزنامه شرق در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات حمایت کردند.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه به این شرح است:

بسمه تعالی

اعلام حمایت کواکبیان و بختیاری از کاندیداتوری مهدی رحمانیان در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت

هیأت نظارت بر مطبوعات، یکی از ارکان اصلی فعالیت رسانه ها در جمهوری اسلامی ایران می باشد که در طول حیات مطبوعات، از جایگاه و نقش بسیار مهمی برخوردار است. بر اساس قانون، یکی از اعضای هفت نفره هیأت نظارت بر مطبوعات، از میان مدیران مسئول رسانه ها و با رأی مستقیم آنها برگزیده می شود. 

در دوره اخیر نحوه انتخاب مدیران مسئول رسانه ها به گونه ای بوده که شرایط لازم برای برگزاری یک رقابت عادلانه و منطقی از بین رفته و این روند در انتخابات دوره جدید هیأت نظارت بر مطبوعات نیز تداوم یافته است.

ما امضاء کنندگان این اطلاعیه، به رغم شرایط ناعادلانه و نابرابر موجود، بنا به درخواست جمعی از مدیران رسانه های تأثیرگذار و در راستای تفکیک نماینده دولت از بخش خصوصی در این هیأت و اصل بدیهی گردش مسئولیت ها، برای حضور در این انتخابات نسبت به تدوین برنامه و کاندیداتوری اقدام نمودیم.

البته با توجه به  شرایط غیرمنطقی این انتخابات، تعدادی از تشکل های رسانه ای طی بیانیه ای هشدار داده و از ریاست این هیأت جناب آقای دکتر صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار مهلت سه ماهه برای هم اندیشی و تصمیم گیری جهت رفع نقایص و کاستی ها شدند. حتی تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر دادند . اما متأسفانه تاکنون اقدام عملی برای رفع این ایرادات و کاستی ها صورت نگرفته است.

در عین حال به رغم اشکالات و انتقاداتی که به نحوه برگزاری این انتخابات وارد است و یقیناً می توانست در شرایط رقابتی عادلانه و منطقی تر برگزار گردد، اما با عنایت به اهمیت فراوان این انتخابات برای اهالی رسانه و به منظور دعوت از مدیران مسئول محترم رسانه ها برای مشارکت فعال و اثربخش در این انتخابات، اینجانبان امضاء کنندگان این اطلاعیه، ضمن احترام به سایر کاندیداها، با آگاهی از مراتب تعهد، تجارب، توانمندی ها و ویژگی های جناب آقای مهدی رحمانیان مدیر مسئول محترم روزنامه شرق، به منظور حمایت از ایشان از کاندیداتوری انصراف داده و ضمن دعوت از مدیران مسئول محترم رسانه ها برای مشارکت در این انتخابات، پیشنهاد می نماییم به آقای رحمانیان رأی دهند.

                   مصطفی کواکبیان                                    علیرضا بختیاری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز