خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی:

زیرساخت‌های لازم برای توسعه روابط فرهنگی با روسیه فراهم است

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۱۶۴

وزیر ارشاد در فرودگاه شرمتیووا گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای توسعه مبادلات فرهنگی میان تهران و مسکو فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی که برای شرکت در همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ امروز پنجشنبه وارد مسکو پایتخت روسیه شد، افزود: کمیته فرهنگی که به عنوان زیر مجموعه ای از کمیسیون همکاری های ایران و روسیه شکل گرفته فرصت جدیدی را برای توسعه روابط فرهنگی دو کشور بوجود آورده است. 

وی ابراز امیدواری کرد این سفر و گفت وگوهایی که در پی آن با مقام‌ها و چهره‌های فرهنگی روسیه خواهد داشت به تحقق رویدادهای تازه در حوزه فرهنگی دو کشور منجر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های کاری خود در این سفر، اعلام کرد: ایران و روسیه روابط قدیمی و کهنی دارند و در دهه‌های اخیر نیز همواره روابط جدیدی میان دو طرف تعریف شده و براساس آن، موافقتنامه‌ها و تبادلات فرهنگی خوبی میان دو کشور به امضا رسیده است.

صالحی یادآور شد: شرکت در همایش بین‌المللی فرهنگی سن پترزبورگ فرصت مناسبی است تا از نزدیک با وزیر فرهنگ روسیه، سایر مقامات و صاحبنظران فرهنگی این کشور و سایر کشورها دیدار و گفت وگو کنیم.

وی با بیان اینکه دیدارهایی با صاحب‌نظران و متفکران جریان ایرانشناسی در روسیه که سابقه ای کهن در شهر سن‌پترزبورگ دارند، خواهد داشت، اظهار داشت: تبادل‌نظر و گفت‌وگو میان دو طرف می‌تواند منجر به گسترش بیش از پیش روابط شود.

گفتنی است، هفتمین همایش بین‌المللی فرهنگی سن پترزبورگ تا ساعاتی دیگر به مدت سه روز و با حضور وزرای فرهنگ بسیاری از کشورهای جهان، مقام‌های ارشد سیاسی، نمایندگان سازمان های بین المللی در حوزه فرهنگ و فعالان و اساتید سرشناس از سرتاسر جهان در پایتخت فرهنگی روسیه آغاز می شود. 

 این همایش دارای ۱۵ بخش مختلف از جمله آموزش، توریسم، سینما، هنر و موزه شناسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز