خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

بی‌خبری فیلمسازان فیلم کوتاه از آثار یکدیگر و سینمای جهان

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۵۷۶

عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم کوتاه تهران معتقد است که یکی از دلایل اصلی افت کیفی فیلم‌های کوتاه، بی‌خبری فیلم‌سازان از کارهای یکدیگر و سینمای جهان است.

مرتضی علی عباس میرزایی عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره کیفیت فیلم‌های امسال گفت: یکی از تفاوت‌های عمده این دوره انتخاب حجم گسترده‌تری از آثار، برای دیده شدن است. این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران حداقل در بخش داستانی یک تفاوت جدی با سال‌های گذشته دارد و آن این است که هیئت انتخاب توانست دبیر جشنواره را برای انتخاب تعداد بیشتری از آثار راضی کند.

کارگردان فیلم انزوا ادامه داد: اینکه حجم بیشتری از آثار برای نمایش به جشنواره راه‌یافته، اتفاق بسیار خوبی است زیرا سبب خواهد شد که افراد بیشتری بتوانند آثار را ببینند و قطعاً خوشحال شوند.

عباس میرزایی درباره سطح کیفی آثار این دوره از جشنواره بیان کرد: سطح کیفی آثار نسبت به سال قبل و دوره‌های گذشته دارای افت کیفی است به همین خاطر ما بیش از آثار خوب، شاهد فیلم‌های متوسط در این دوره از جشنواره بودیم.

او درباره دلیل افت کیفیت در حوزه فیلم کوتاه گفت: بی‌خبری فیلم‌سازان از کارهای یکدیگر و سینمای جهان دلیل اصلی این افت کیفیت است. مسئله اینجاست که بسیاری از فیلم‌سازان ما کارهای یکدیگر را دنبال نمی‌کنند و از اتفاقاتی که در این حوزه رخ می‌دهد، بی‌خبرند. همین مسئله و  بی‌خبری از سینمای جهان سبب‌ساز چنین افتی در سطح کیفی آثار ما شده است.

کارگردان فیلم کوتاه «شغل دوم» افزود: درست است که تنها چند روز آن هم در تهران به فیلم کوتاه تخصیص داده شده است اما کسی که عاشق سینما و فیلم کوتاه است، باید یک فیلم‌بین خوب باشد و جسورانه عمل کند اما متأسفانه به نظر می‌رسد که همه‌چیز به یکدیگر پیچیده است.

عباس میرزایی بر لزوم توجه به نمایش فیلم کوتاه در جشنواره تأکید کرد و افزود: انجمن سینمای جوان ایران به عنوان متولی دولتی در سیستم آموزشی فیلم کوتاه، لازم است که آثار جهانی این عرصه را در حجم گسترده اکران کند.

او ادامه داد: اکران و نمایش آثار فیلم کوتاه باید هر روز به صورت مداوم دنبال شود نه اینکه به واسطه هنر و تجربه آثار معدودی را اکران کنیم بلکه باید چند سینما را به فیلم کوتاه اختصاص داد تا پاسخگوی نیاز علاقه‌مندان به این حوزه باشد.

کارگردان فیلم کوتاه «سردار» تأکید کرد: به طور حتم جشنواره فیلم کوتاه تهران در این عرصه تأثیرگذار است، بنابراین تداوم آن ضروری است. زیرا حتی اگر این جشنواره موجب تحول حتی یک فرد و نشان دادن مسیر به او شود، نیز ارزش برگزاری را دارد.

عباس میرزایی افزود: یکی از اهداف جشنواره فیلم کوتاه تهران تحول فیلم‌سازان و نشان دادن راه و روش به آن‌هاست که قطعاً تا حدودی انجام می‌شود اما من امیدوارم که روزی فرا برسد که ما برای نمایش فیلم‌های کوتاه با محدودیت رو‌به‌رو نباشیم تا علاقه‌مندان به این حوزه بتوانند آنچه را که باید ببینند و تحلیل کنند.

او درباره ملاک‌های انتخاب آثار در این دوره از جشنواره گفت: به نظر من باید در یک دوره از جشنواره آثار رد شده در این رویداد را برای مخاطبان به نمایش بگذاریم تا خود آن‌ها و فیلم‌سازان دریابند که چه چیزی ساخته شده است.

عضو هیئت انتخاب بخش داستانی در سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تصریح کرد: هدف از نمایش آثار در جشنواره، دنبال کردن نگاهی آموزشی است اما متأسفانه به نظر می‌رسد که طی سال‌های اخیر کمتر افرادی به جشنواره می‌آیند که قصد یادگیری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز