خبرگزاری کار ایران

مونسان خبر داد:

کاخ فلاحتی در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۷۵۹

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: یک‌هزار و ۹۰۰ پروژه گردشگری با ۴۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در کشور در حال اجراست.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان در بازدید از کاخ فلاحتی شهر ایلام گفت: مقرر شد سازمان عمران و بهسازی شهری  و شهرداری ایلام ۵۰ درصد و استانداری ایلام نیز ۵۰ درصد هزینه خرید این کاخ را تقبل کند.

وی افزود: مبلغ خرید این کاخ در حساب صندوق توسعه کشاورزی قرار می‌گیرد و پس از آن کاخ فلاحتی با کاربری باغ‌موزه در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه بازدید از کاخ فلاحتی شهر ایلام در جمع خبرنگاران گفت: ۱۹۰۰ پروژه گردشگری با ۴۳۰هزار میلیارد ریال اعتبار در کشور در حال اجراست.

مونسان افزود: در بخش تسهیلات اشتغال کم‌بهره روستایی بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان به حوزه صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته که مردم می‌توانند از این فرصت برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی استفاده کنند. همچنین آمادگی لازم وجود دارد از محل صندوق توسعه ملی وام با بهره ۱۴ درصد بدون سقف به متقاضیان ساخت هتل اعطا شود.

کاخ فلاحتی به دستور غلامرضا خان والی در سال ۱۳۲۶ هجری قمری ساخته شده و در خیابان آیت‌الله حیدری شهر ایلام واقع است. عمارت کاخ فلاحتی هم اکنون به موزه تاریخ کشاورزی تبدیل شده است.

این عمارت و محوطه اطراف آن ۲۰ هزار مترمربع مساحت دارد که ۲ هزار متر آن به‌عنوان اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده و به میراث فرهنگی ایلام واگذار شده است. ۱۸۰۰ متر مربع باقی‌مانده از محوطه کاخ فلاحتی ایلام به عنوان فضای اداری و مرکز تحقیقات کشاورزی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز