خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل باغ کتاب تهران:

من زورم به مافیای کنکور نمی‌رسد، وزیر بشوم که چه کنم!؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۴۹۳

سیدعلی ضیاء در «فرمول یک» میزبان سیدمجید حسینی مدیرعامل باغ کتاب تهران بود و با او درباره مسائل آموزشی گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسینی در ابتدا در پاسخ به این سوال ضیاء که شما که مدرسه غیرانتفاعی را نقد می‌کنید، فرزندتان کجا تحصیل می‌کند؟ گفت: فرزند من به مدرسه غیرانتفاعی می‌رود. من پولش را دارم اما همه مردم این‌گونه نیستند. من با مدرسه غیرانتفاعی مخالف نیستم با تبعیض مخالفم.

وی افزود: تا موقعی که فرزندم به سن دانشگاه برسد امیدوارم این تبعیض‌ها از بین برود اما هرگز اگر فرزندم شهرستان قبول شد او را به تهران نمی‌آورم.

مدیرعامل باغ کتاب تهران در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا می‌خواهد وزیر شود، تاکید کرد: آقای وزیر هفته پیش اعلام کرد من زورم به مافیای کنکور نمی‌رسد پس من بروم چه کنم؟! نه نمی‌خواهم وزیر بشوم.

حسینی همچنین با بیان اینکه اگر خودم مسئولیت داشتم هم این حرف‌هارا می‌زدم به انتقال این انتقادات به وزیر خبر داد.

وی در بخش دیگری از حرف‌هایش با اشاره به اینکه فی‌الواقع امیدی به دانشگاه نیست، تصریح کرد: باید مدرسه را به مجموعه‌ای تبدیل کنیم که مهارت یاد بدهد نه فقط حفظیاتی که به هیچ دردی نخورد. کتاب‌های کمک درسی و کنکور هم زباله علمی است و ۱۰ ساله ۶ هزار هکتار برای این کتاب‌ها محیط‌زیست را نابود کرده‌ایم!

این عضو هیات علمی از خاطره یکی از مدیران کل در برخورد با جوانانی که قصد مهاجرت از کشور را داشتند نام برد و گفت: بچه‌ها شانسی ندارند که در کشور بایستند اگرنه می‌‌ایستند.

حسینی یادآور شد: مادر من مستمری بگیر آموزش و پرورش است و ماهانه یک میلیون تومان دریافت می‌‌کند. اگر من و برادرم عضو هیات علمی نبودیم آیا او می‌توانست خواهرم را به دانشگاه بفرستد؟

وی اذعان کرد: تنها راهی که بچه‌ها می‌‌توانند خودشان را از فقر نجات بدهند آموزش است اما این راه اکنون بسته شده است.

مدیرعامل باغ کتاب افزود: امسال سهمیه خانواده شهید در کنکور هنر فقط ۱۲ نفر بودند. ما ۸۰ هزار هیات علمی در کشور داریم و در قانون گفته است آنهایی که مرده‌اند هم بچه‌شان سهمیه دارد. شما ژن خوب را ببین! فرزند شهید پدرش را از دست داده و فقدان دارد و سهمیه حق او است اما بچه من چرا باید سهمیه داشته باشد؟ من که صحیح و سالم هستم و درآمد دارم.

وی تصریح کرد: مردم توسعه نمی‌خواهند تبعیض را کنار بگذارید. ساختارهای منجر به تبعیض و تولید آقازاده را باید برداشت.

حسینی یادآور شد: حقوق من که ۵ میلیون تومان است ماهانه ۱ و نیم میلیون را باید برای مدرسه فرزندم بدهم. اکنون فقط ۱۷ درصد از دانشجویان کشور پول نمی‌دهند. چند درصد مردم می‌توانند ۱۰ میلیون پول فوق لیسانس یا ۲۰ میلیون پول دکترا بدهند؟ ۲۵۰ هزار نفر در تهران فقط دارند با پول یارانه زندگی می‌کنند.

مدیرعامل باغ کتاب تهران در پایان گفت: اگر تبعیض را برداریم همه چیز حل می‌شود. بودجه آموزش و پرورش ۳۵ هزار میلیارد است ما اگر یارانه سوخت ماشین‌های بالای ۲۰۰ میلیون تومان را ندهیم و به او بگوییم این سوبسید را از کشور نگیر، ۳۵ هزار میلیارد تومان یعنی اندازه بودجه آموزش و پرورش نصیب کشور می‌شود.

«فرمول یک» با اجرا و تهیه‌کنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۸ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز