خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت رخشان بنی‌اعتماد برای درگذشت یک پزشک

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۹۹۶

رخشان بنی اعتماد و گروه سازنده فیلم "ای آدم‌ها" با انتشار پیامی، درگذشت پرفسور کیوان مزدا را تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، در متن پیام رخشان بنی‌اعتماد آمده است:

خبر تلخ بود و شوک آور. پرفسور کیوان مزدا نجات بخش زندگی صدها کودک محروم در سراسر ایران چشم از جهان فرو بست.

در طول ساخت فیلم “ آی آدم‌ها” بارها در برابر پزشکان و متخصصان داوطلب ایرانی و فرانسوی که در موسسه زنجیره امید برای درمان بچه‌های معصوم از جان مایه می‌گذاشتند سر تعطیم فرود آوردیم و پرفسور کیوان مزدا پزشک ایرانی، فرانسوی سمبل انسانیت بود و بشردوستی.

او از همراهان و همگامان اولیه بنیان گذاری زنجیره امید بود که تا واپسین روزهای زندگی کارکرد و کارکرد و کارکرد.آرزوی او تأسیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان در ایران بود.امید که زنجیره امید با کمک‌های مردمی بتواند رویای انساندوستانه دکتر مزدا را عینیت ببخشد.تسلیت به خانواده بزرگ زنجیره امید و همه بچه‌هایی که عاشقانه اورا دوست داشتندیادش گرامی، راهش پر رهرو باد.

دکتر کیوان مزدا در ۳۱ مرداد ۱۳۲۸ در شهرآبادان به دنیا آمد و از ۷ سالگی در فرانسه بزرگ شد. او رشته پزشکی جراحی ارتوپدی و فلوشیپ جراحی ستون فقرات را در پاریس آموخت و به‌واسطه هوش و پشتکار فوق‌العاده از مشهورترین جراحان ستون فقرات دنیا شد. تکنیک خاص و ابداعی دکتر مزدا در اصلاح انحراف‌های ستون فقرات، هم‌اکنون در اکثر مراکز دنیا استفاده می‌شود و با این تکنیک منحصربه‌فرد امکان عمل‌های پیچیده ستون فقرات به وجود آمد.

دکتر کیوان مزدا از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را موسسه زنجیره امید ایران آغاز کرد. هرسال ۴ بار برای ویزیت رایگان کودکان بی‌بضاعت و با بیماری‌های پیچیده به ایران می‌آمد و سالی دو بار با تیم خود جهت عمل‌های جراحی به ایران سفر می‌کرد و عمل‌های جراحی را در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان موقوفه نورافشار انجام می‌داد. در طول این ۱۱ سال، در کنار فعالیت درمانی، فعالیت‌های علمی و آموزشی دکتر مزدا با دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داشت و جراحانِ ستون فقرات زیادی به‌واسطه ایشان تربیت شدند.

در آخرین سفر خود به ایران در شهریور ۹۷، بیست‌وهشت کودک توسط ایشان و تیمشان تحت عمل جراحی قرار گرفتند. دکتر مزدا در هفته آخر شهریورماه سال ۹۷ بعد از یک جلسه فشرده کاری در پاریس، دچار حمله قلبی شد و به کما فرورفت و در تاریخ ۱۱ مهرماه ۹۷ چشم از جهان فروبست و با توشه‌ای از دعای خیر کودکان نیازمند به جهان آخرت سفر کرد.

پیام تسلیت رخشان بنی‌اعتماد برای درگذشت یک پزشک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز