خبرگزاری کار ایران

واکنش نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به دستمزدهای نجومی برخی بازیگران سینما

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۵۳۴

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است: مادامی که استعدادهای جدید در حوزه بازیگری سینما پرورش پیدا نکند، فیلمساز مجبور است از بازیگران گران‌قیمت استفاده کند.

به گزارش ایلنا، سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به درخواست دستمزدهای نجومی بازیگران سینما پس از گرانی دلار و نبود نظارتی به این مسئله از سوی خانه سینما و سازمان سینمایی، گفت: این مشکل از دیرباز وجود داشته است به‌همین دلیل قرار بود سازمان سینمایی با تشکیل "نظام تهیه‌کنندگی سینما" کنترل و نظارت بر این مهم را در زیرمجموعه وظایف نظام تهیه‌کنندگی سینما قرار دهد و با توجه به اینکه نظام تهیه‌کنندگی سینما تشکیل شده است، انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر بازخورد آن در رابطه با کاهش دستمزدهای نجومی بازیگران دیده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه به خانه ملت گفت: اگرچه دستمزدهای سِلبِریتی‌ها در تمام دنیا نسبت به بسیاری دیگر از اقشار جامعه بالاتر است اما این مسئله نباید جنبه نجومی به خود بگیرد تا جایی که یک فیلم و تولیدکننده داخلی قادر به ساخت فیلم نشده یا مجبور شود از  کیفیت اثر تولیدی خود بکاهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد رتبه‌بندی بازیگران و نظارت بر دستمزدهای آن‌ها را به مسئولان سازمان‌های سینمایی و خانه سینما داد و افزود: انفعال از سمت سازمان سینمایی و خانه سینما در رابطه با نظارت بر دستمزدهای بازیگران پذیرفتنی نیست، درواقع بازیگران و تهیه‌کنندگان نباید در این زمینه سلیقه‌ای رفتار کنند. مادامی که استعدادهای جدید در  حوزه بازیگری سینما پرورش پیدا نکنند فیلمساز مجبور است از همین بازیگران گران‌قیمت استفاده کند تا بتواند یک فیلم بفروش بسازد.

وی با تاکید بر اینکه ادامه این اتفاق برای سینمای ایران خوب نیست، توضیح داد: متاسفانه مسئولان فرهنگی نیز به فکر پرورش استعدادهای درخشان در عرصه بازیگری سینمای ایران نیستند به همین دلیل در چنین شرایطی تا مادامی که جایگزینی وجود ندارد فیلمساز مجبور است از همین بازیگران گران‌قیمت استفاده کند تا بتواند یک فیلم بفروش بسازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز