خبرگزاری کار ایران

رونمایی از آثار عاشورایی در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۵۶۷

موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) از آثار ارزشمند دیگری از گنجینه نفیس خود برای نخستین بار رونمایی کرد.

به گزارش ایلنا، موزه کتابخانه نیاوران این بار نیز به مناسبت فرارسیدن ماه محرم از ۳ جلد کتاب چاپی با موضوع زندگانی امام حسین(ع) و جملات قصار ایشان رونمایی کرد.

در این نمایشگاه کتابی تحت عنوان "سخنان امام حسین(ع)" در معرض دید علاقمندان قرار گرفته که حاوی جملات قصار آن حضرت است و به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی نگاشته شده و سخنان آن حضرت در این کتاب با رباعیات فارسی معادل‌سازی شده است. همچنین کتاب "زندگانی امام حسین (ع)" به تألیف زین‌العابدین رهنما و کتاب "امام حسین و ایران" به تألیف نویسنده آلمانی کورت فریشلر نیز از جمله آثار به نمایش درآمده در این موزه است.

در کنار این کتاب‌های نفیس، تابلویی با موضوع واقعه کربلا از گنجینه ارزشمند این موزه برای نخستین بار رونمایی شده که با تکنیک نقاشی پشت شیشه در سال ۱۳۳۳ هجری قمری به تصویر کشیده شده است.

علاقمندان جهت بازدید از این آثار ارزشمند می‌توانند تا دهم مهرماه از ساعت ۸ تا ۱۶ به موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه نمایند و مجموعه تا ساعت ۱۷ فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز