خبرگزاری کار ایران

نمایش اسناد و تصاویر تاریخی شیخ محمد خیابانی

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۳۶۱

نود و هشت سال از نهضت شیخ محمد خیابانی موسوم به آزادیستان می گذرد و آنچه از اندیشه ومرام خیابانی باقی مانده 202شماره از روزنامه تجدد وخاطرات ناقصی چند از دوستان وهمسنگران او است.

به گزارش ایلنا، مهدی بزاز دستفروش (رئیس امور موزه‌های استان آذربایجان شرقی) با بیان اینکه نمایشگاه اسناد و تصاویر تاریخی شیخ محمد خیابانی به مناسبت نود و هشتمین سالگرد درگذشت وی در خانه تاریخی شیخ محمد خیابانیاز 22 شهریور ماه لغایت 20 مهر ماه 97 برگزار خواهد شد، گفت: نمایشگاه حاضر با ارائه برخی اسناد، تصاویر و اطلاعات تاریخی مربوط به شیخ محمد خیابانی تلاش کوچکی است در راستای بزرگداشت یاد و نام این مبارز نستوه کارزار استعمار ستیزی و آزادی خواهی، این نمایشگاه نخستین گام در راه ایجاد "خانه موزه شیخ محمد خیابانی" در محل خانه تاریخی این روحانی مبارز محسوب می‌شود.

بزازدستفروش با بیان اینکه آثار، اسناد و تصاویر بسیار اندکی از شیخ محمد خیابانی برجای مانده است، با این حال تشکیل خانه موزه خیابانی اقدامی در حفظ ارزش و جایگاه وی خواهد بود، ادامه داد: تشکیل خانه موزه شیخ محمد خیابانی با تأسی به الگوی موفقی چون موزه مشروطه که به همت بازماندگان معزز رهبران ومجاهدان نهضت مشروطه پایه گذاری ودر طول سال‌ها فعالیت روز به روز برغنای محتوای آن افزوده شده، خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم در مسیر تشکیل این خانه موزه نیز با برخورداری از همکاری مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع ، همراهی محققان و بالاخص مساعدت بازماندگان و وابستگان معزز و مکرم شیخ محمد خیابانی در آینده‌ای بسیار نزدیک، در آستانه یکصدمین سالگرد وی، خانه موزه شیخ محمد خیابانی را راه اندازی و افتتاح نماییم.

رئیس امور موزه‌های استان در پایان، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در کنار گردآوری وارائه محتوایی ارزشمند و جذاب برای بازدیدکنندگان، آرشیو پژوهشی غنی وقابل استنادی نیز برای پژوهشگران و محققان عرصه مطالعات تاریخ معاصر ایران در این موزه فراهم نماییم. در واقع مادر پی ایجاد موزه‌ای با کارکردهای فعال در زمینه آموزش و پژوهش هستیم وبرای پویایی بیشتر آن سعی داریم خانه موزه شیخ محمد خیابانی با برنامه ریزی مناسب به موزه‌ای رویداد محور تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز