خبرگزاری کار ایران

روایت جزیره قشم از زبان آهنگسازی که روانه آرامستان ارامنه مسگرآباد شد+صوت

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۰۳۴

پیتر سلیمانی‌پور (آهنگساز و نوازنده سازهای بادی) که صبح امروز، سه‌شنبه 20 شهریور، روانه آرامستان ارامنه مسگرآباد دروازه دولاب شد، یکی از هشت هنرمندی بود که در آلبوم «جزیره قشم هشت روایت» به روایت این جزیره افسانه‌ای پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیتر سلیمانی‌پور (آهنگساز و نوازنده سازهای بادی) که عصر روز یکشنبه 18 شهریور بر اثر متاستاز در سن 50 سالگی در  بیمارستان توس تهران درگذشت و امروز صبح، سه شنبه 20 شهریور از مقابل تالار وحدت روانه آرامستان ارامنه مسگرآباد دروازه دولاب می‌شود، یکی از هشت هنرمندی بود که در آلبوم «جزیره قشم هشت روایت» به روایت این جزیره افسانه‌ای پرداخت و قطعه «دریاداد» را نواخت. در «دریاداد» سلیمانی‌پور نوازنده ساکسیفون سوپرانو، فلوت، کالیمبا و گیتار باس آکوستیک بود، علی بوستان عود نواخت و کریستف رضاعی هم‌آوایی کرد.

آلبومی که در سال 1381 با در کنار هم قرار گرفتن هشت آهنگساز مستقل؛ علی بوستان، محمدرضا علیقلی، پیتر سلیمانی‌پور، فرهاد اسعدیان، سعید انصاری، کارن همایونفر، رضا عسگرزاده و کریستف رضاعی که برداشت‌های شخصی خود را از قشم در قالب هشت قطعه بیان کردند، به همت نشر هرمس به مدیریت رامین صدیقی و سازمان منطقه آزاد قشم که آن زمان ریاستش برعهده فخرالدین انوار بود شکل گرفت.

روایت جزیره قشم از زبان آهنگسازی که روانه آرامستان ارامنه مسگرآباد شد+صوت

صدیقی آن زمان پروژه‌هایی مشابه نیز در ذهن داشت و قرار بود با کمک فخرالدین انوار در روستای لافت که اکنون اتفاقا میزبان کنسرت‌هایی هم هست، کنسرت‌های پاپ، فستیوال موسیقی ساحلی برگزار کند. قصد آن‌ها این بود که با تمام کشورهایی ارتباط برقرار کنند که ساحل دارند و دارای موسیقی ساحلی هستند و از آن‌ها بخواهند که به ایران بیایند و در کنارشان موسیقی بومی قشم و بندرعباس را داشته باشند. راهی برای مشاهده تاثیر زندگی در کنار دریا بر موسیقی یا وجوه مشترکی که دریا در موسیقی آدم‌هایی از کشورهای مختلف به وجود می‌آورد که نشد.

رامین صدیقی که سلیمانی‌پور از دوستان قدیمی‌اش هم بوده است در مورد اینکه چرا این پروژه ادامه پیدا نکرد، گفت: نمی‌دانم چرا آن پروژه را دیگر ادامه ندادیم، هر چند دوست داشتیم ادامه پیدا کند اما زمانه، ما را به سمت دیگری برد وگرنه دوست داشتیم که در مناطق دیگر هم، مناطقی که اقلیم‌شان و فرهنگ‌شان ویژگی‌های مختص خود را دارد این کار را تکرار کنیم ولی آنقدر روزمرگی و پروژه‌های مختلف دخیل شد که به همان یک مورد ختم شد. ما حتی دلمان می‌خواست این موسیقی را به شکل زنده هم اجرا کنیم که اساسا در آن ناموفق بودیم چون نمی‌توانستیم اهالی جزیره را که موسیقی‌شان در این آلبوم وجود دارد، جمع کنیم.

او در مورد درگذشت سلیمان‌پور نیز گفت: من اصولا از اینکه به محض این که یک نفر می‌میرد همه به یادش می‌افتند و می‌خواهند در موردش حرف بزنند خوشحال نمی‌شوم و معتقدم چیزهایی شخصی است که فقط بین خودمان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز