خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم "آخرین بار کی سحر را دیدی" مطرح کرد:

انگار فیلم ما مخفیانه اکران شده/سینمای ایران به کمدی و اجتماعی تقسیم شده‌است

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۹۱

فرزاد مؤتمن معتقد است: سینمای ایران در بخش اکران فقط به فیلم‌های کمدی و ملودرام اجتماعی توجه می‌کند و اجازه دیده شدن به سایر گونه‌های سینمایی را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم سینمایی "آخرین بار کی سحر را دیدی" به کارگردانی فرزاد مؤتمن به تازگی در سینماهای سراسر کشور اکران شده اما سازنده فیلم از وضعیت اکران آن راضی نیست.

مؤتمن با گلایه از وضعیت اکران این فیلم گفت: وقتی صبح از خواب بلند می‌شویم و قیمت دلار در ظرف چند ساعت ناگهان افزایش پیدا می‌کند، یعنی اقتصاد پایدار نیست و این مساله روی همه حوزه‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: سینمای ایران به دلیل فقر اقتصادی و ناپایداری شرایط اقتصادی کشور و از طرف دیگر قدیمی بودن فکر و نگاه برخی سینماداران و دفاتر پخش سیاست‌هایی که درباره اکران وضع می‌شود، کاملاً محافظه‌کارانه است.

کارگردان فیلم "سراسر شب" با اشاره به اینکه سینمای ایران گرفتار جو و هیجان است، گفت: یک نوع فیلم کمدی با حضور چند بازیگر مشخص ناگهان محبوب شده و مورد استقبال قرار می‌گیرد و پول خوبی درون سینما ریخته می‌شود. اینجاست که سینماداران تصور می‌کنند فقط باید این‌گونه فیلم‌ها نمایش داده شوند اما در کنار این فیلم‌ها برخی درام‌های اجتماعی همچون فیلم‌هایی که اصغر فرهادی و برادران جلیلوند می‌سازند نیز هستند که مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

مؤتمن با تاکید بر تقسیم شدن اکران فیلم‌ها به دو گروه کمدی و درام‌های اجتماعی گفت: فیلم‌هایی که در گونه‌های مختلف ساخته می‌شوند به انباری و پستو هدایت می‌شوند و مشتری دیگر این فیلم‌ها را نمی‌بیند مانند سوپرمارکت و فروشگاهی که فقط یک نوع جنس را با یک مارک مشخص در جلوی دید مشتری قرار می‌دهد و  سایر جنس‌ها توسط مشتری دیده نشده و در نتیجه خریده نمی‌شود که ماحصل این تصمیم باعث تعطیلی شرکت یا کارخانه تولیدکننده آن محصول می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه قبل از آغاز اکران یک فیلم که در هیچکدام از گونه‌های کمدی یا اجتماعی قرار ندارد و مثلاً در گونه پلیسی ساخته شده، درباره آن فیلم پیش‌داوری می‌شود و براساس همین پیش‌داوری‌ها گفته می‌شود که این فیلم مخاطب ندارد لذا فضای اکران خوبی به فیلم داده نمی‌شود.

مؤتمن ادامه داد: سیاست درست اکران در همه دنیا این گونه است که فیلم‌ها با شرایط یکسان و مشابه به نمایش دربیایند و اگر در یک مدت مشخص با استقبال همراه نشدند تعداد سالن‌های آنها کاهش پیدا کند و به فیلم‌های دیگر اختصاص داده شود نه اینکه از ابتدای اکران هیچ سالنی به فیلم‌ها داده نشود و همه سالن‌ها به یک فیلم داده شود.

وی ادامه داد: وقتی از ابتدای اکران یک فیلم، یک سالن به آن اختصاص پیدا نمی‌کند اما به فیلم دیگری 40 سالن اختصاص داده می‌شود قطعاً روی انتخاب و نظر مخاطب تأثیر می‌گذارد و مخاطب تصور می‌کند که فیلمی که یک سالن دارد فیلم خوبی نیست و به تماشای فیلمی می‌رود که 40 سالن دارد.

کارگردان فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و تبلیغات گفت: متاسفانه ما در زمان اکران از این مساله نیز محروم هستیم و حتی در برخی سالن‌های سینما پوستر فیلم نیز وجود ندارد و انگار این فیلم مخفیانه اکران شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز