خبرگزاری کار ایران

جشنواره تئاتر مریوان، فضای ماتم شهر را به نشاط اجتماعی تغییر داد

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۹۶۸

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان گفت: در یک ماه گذشته متاسفانه دو واقعه بسیار ناگوار درکردستان و شهر مریوان اتفاق افتاد؛ یکی شهادت ۱۱ نفر از نیروهای سپاه توسط گروه‌های ضدانقلاب و دیگری جان باختن چهار نفر از فعالان زیست‌محیطی در آتش‌سوزی‌های کوه‌های کردستان. اما، طی صحبت‌هایی که با مردم فهیم مریوان و ان‌جی‌اوها شد فضا را آماده کردیم تا با برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، این فضای ماتمی که در شهر بود جای خود را به یک نشاط اجتماعی و هم‌گرایی گروهی بدهد.

عبید رستمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان که از دهم تا چهاردهم شهریور در شهر مریوان برگزار شد، گفت: یکی از کارهای خوبی که در این دوره از جشنواره انجام شد این بود که  گروه‌های منتخب جشنواره علاوه بر مریوان، هم‌زمان در سه شهرستان سقز، سنندج و سروآباد اجراهایی داشتند که با استقبال بسیار گسترده مردم مواجه شد. 

او با اشاره به اتفاق‌های این دوره از جشنواره، گفت: در این دوره نوزده نمایش در بخش مسابقه، چهار اثر در بخش آئینی، چهار اثر در بخش کودک و نوجوان، چهار اثر در بخش مهمان و مرور و یک اثر در بخش ویژه اجرا شد.

رستمی همچنین با اشاره به برگزاری ورک‌شاپی که از یکم تا چهاردهم شهریور در مریوان برگزار شده و کار مشترکی از ایران و فرانسه بود، گفت: این کارگاه‌های آموزشی با عنوان از ایده تا اجرا به اجرای نمایش توسط افرادی که در کارگاه شرکت کردند منتج شد و آثارشان در سطح مریوان به اجرا درآمد. حدود ۴۰ هنرمند در این کارگاه‌ها حضور داشتند که اجراهایشان هم در سطح شهر هم با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان یادآور شد: روز گذشته (سه‌شنبه) هم یک کارگاه آموزشی دیگر از کشور اسپانیا داشتیم که در مریوان برگزار شد. 

رستمی با بیان اینکه شش گروه خارجی در جشنواره حضور داشتند که شامل دو گروه از کردستان عراق و یک گروه از آذربایجان بود، گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی کشور، خوشبختانه برای برگزای این دوره از جشنواره و حضور گروه‌های خارجی به مشکلی برنخوردیم.

او خاطرنشان کرد: سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با ۵۰۰ گروه مهمان و شرکت‌کننده برگزار شد و بسیار بازتاب مثبت و خوبی بین مردم شهر مریوان داشته است. در این دوره، قطب‌الدین صادقی، ایرج راد، فاتح بادپروا، محمودرضا رحیمی و اصغر همت به عنوان هیات داوران و مریم معترف، خودم، فرامرز قلیچ‌خانی، خسرو سینا و سروش طاهری به عنوان هیات بازبین آثار را انتخاب و داوری کردند. ضمن اینکه این دوره از این جشنواره در هفت بخش اجرا شد و یک نشاط اجتماعی بسیار خوبی را در مریوان ایجاد کرد. 

رستمی تصریح کرد: در یک ماه گذشته متاسفانه دو واقعه بسیار ناگوار در کردستان و شهر مریوان اتفاق افتاد که یکی شهادت ۱۱ نفر از نیروهای سپاه توسط گروه‌های ضدانقلاب و دیگری جان باختن چهار نفر از فعالان زیست‌محیطی در آتش‌سوزی‌های کوه‌های کردستان بود. با این حال، طی صحبت‌هایی که با مردم فهیم مریوان و ان‌جی‌اوها شد، فضا را آماده کردیم تا این فضای ماتمی که در شهر بود جای خود را به یک نشاط اجتماعی و هم‌گرایی گروهی بدهد. خوشبختانه در طول ایام جشنواره، هیچ مشکلی نداشتیم و بهترین امکانات موجود مریوان را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دادیم تا بتوانند با فراغ بال و در کمال آسایش و آرامش آثارشان را در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز