خبرگزاری کار ایران

فروش بیش از ۲۵۸ هزار نسخه کتاب در ۱۰ روز

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۳۸۵

با پایان یافتن طرح «تابستانه کتاب ۹۷» که با شعار «دانش‌گستری با حمایت از تالیف ایرانی» در بازه زمانی ۷ روزه در تهران و ۱۰ روزه در سایر شهرها اجرا شد، ۲۵۸ هزار و ۷۸۲ نسخه کتاب در سراسر کشور به فروش رفت.

به گزارش ایلنا، در طرح «تابستانه کتاب ۹۷» که از ۳۰ مردادماه  تا ۵ شهریور در تهران و تا ۸ شهریور در سایر شهرها برگزار شد، ۷۱۵ کتابفروشی در ۳۱ استان کشور فروشی معادل۶۲ میلیارد و ۴۹۱ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۶۲۱ ریال داشتند و حدود ۱۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال یارانه به خریداران کتاب اختصاص یافت.

در نهمین دوره طرح‌های اعطای یارانه نشر از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «تابستانه کتاب۹۷» تعداد ۷۶۳۸۶ خریدار کتاب‌های تالیفی را با یارانه  ۲۵درصد و کتاب‌های ترجمه را با یارانه ۱۵درصد خریداری کردند؛ در این طرح استان تهران با ۱۰۱ کتابفروشی فعال خود توانست با ۱۲ هزار و ۱۱۵ خریدار در صدر پرفروش‌ترین استان بر اساس تعداد خریدار قرار بگیرد و استان خراسان رضوی با ۸۴ کتابفروشی و ۱۰هزار و۸۰۷ خریدار توانست رتبه دوم پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد خریدار را به خود اختصاص دهد. همچنین استان اصفهان با مشارکت ۸۴ کتابفروشی و ۸ هزار و ۸۲۸ خریدار، رتبه سوم بیشترین تعداد خریدار در طرح تابستانه کتاب ۹۷ را از آن خود کرد.

کتابفروشی‌ های«پردیس کتاب»، «شهر کتاب مشهد» و «کتاب آبان» از استان خراسان رضوی  با فروش به ترتیب با ۶۱۴۲، ۳۶۳۵ و ۳۴۴۶ نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین کتابفروشی‌های طرح «تابستانه کتاب ۹۷» بر اساس تعداد فروش کتاب قرار گرفته‌اند.

در این طرح استان‌های خراسان رضوی با ۳۹۴۱۵، تهران با ۳۴۴۴۲ و اصفهان با ۳۰۶۱۲ رتبه‌های اول تا سوم را بر اساس تعداد کتاب‌های فروخته شده دارند. همچنین استان خراسان رضوی با ۸ میلیارد و ۸۹۱ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۶۵۳ ریال، استان اصفهان با ۸ میلیارد و ۵۶۳ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۵۹۱ ریال و استان تهران با  ۸ میلیارد و ۶۲ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۴۴۴ ریال بیشترین مبالغ فروش کتاب را به خود اختصاص داده‌اند.

در طرح تابستانه کتاب ۹۷ به کتابفروشی‌های ۱۰ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان‌، خراسان‌ شمالی، آذر‌بایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد، قزوین، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و ایلام به عنوان استان‌های کم برخوردار در حوزه کتاب، مبلغ ۱۰ میلیون تومان اعتبار ویژه تعلق گرفته است.

در طرح «تابستانه کتاب ۹۷» با استناد به سیاست‌های کلی نظام اداری کشور، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و رویکرد دولت دوازدهم مبنی بر شفاف‌سازی اطلاعات،  همزمان با اجرای طرح، گزارش مبلغ اولیه اعتبار اختصاص یافته به کتابفروشی های عضو طرح (تابستانه کتاب۹۷) در وب سایت http://tabestaneh.ketab.ir منتشر شد؛ مساحت، تعداد کتاب، مبلغ اعتبار، مرجع صادر کننده پروانه کسب و رسته صنفی کتابفروشی‌های عضو طرح تابستانه کتاب۹۷ به تفکیک استان و شهر نیز در این گزارش آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز