خبرگزاری کار ایران

نمایش آثار مخازن موزه‌های مجموعه نیاوران

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۳۲۹

کاخ اختصاصی نیاوران و موزه کتابخانه سلطنتی در ادامه طرح نمایشگاه های دوره‌ای مناسبتی و رونمایی آثار خود، همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت و عید سعید قربان، آثار نفیس از گنجینه این موزه‌ها را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش ایلنا، کاخ اختصاصی نیاوران با نمایش بخشی از پرده خانه کعبه اهدا شده در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی و همچنین چهار اثر نگارگری با موضوعات مذهبی و شمایل نگاری که در مخزن این موزه نگهداری می‌شوند به پیشواز این دهه می‌رود.

بنابر یک سنت بسیار قدیمی پس از شستشوی کعبه با گلاب ناب ایرانی، پرده جدید در روز نهم ذیحجه (روز عرفه) یک روز قبل از عید قربان در زمانی که تقریباً همه حجاج برای انجام عمل وقوف در عرفات در این سرزمین حضور دارند تعویض می‌رود و پرده سال قبل به صورت تکه تکه به سران کشورهای اسلامی اهدا می‌شود.

همچنین موزه کتابخانه سلطنتی به مناسبت نامگذاری ۳۱ مرداد به روز جهانی مساجد از کتاب نفیس "مسجد جامع اصفهان" رونمایی می‌کند. این کتاب از طریق فتوگرامتری با همکاری مشترک شرکت سهامی نقشه برداری رصد تهران و شرکت ایزمئو ایتالیا که سهم بسزایی در شناساندن معماری اسلامی ایران به جهانیان ایفا کرد تهیه شده و در سال ۱۳۵۲ هجری شمسی منتشر شده است.  

علاقه مندان جهت بازدید از این دو نمایشگاه می‌توانند تا دهم شهریور ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به کاخ اختصاصی و موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه نمایند و مجموعه تا ساعت ۱۹ فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز