خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از اساتید فرهنگ و هنر؛

«فریاد پنهانِ» بابک بابایی روی صحنه

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۶۲۶

بابک بابایی کنسرت «فریاد پنهان» را روی صحنه برد.

به گزارش ایلنا، شامگاه یکشنبه، چهاردهم مرداد فرهنگسرای نیاوران شاهد حضور جمعی از استادان هنر و ادبیات و علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی بود.

در این کنسرت که «فریاد پنهان» نام داشت بابک بابایی خواننده‌ آلبوم‌های «رهگذر»، «بر من گذشت» و «آوار نگاه» همراه گروه دلنوازان هنر قطعاتی از ساخته‌های هنرمندان مختلف را روی صحنه بردند.

در بخش اول این برنامه قطعات «بوی باران»، «شراره» و «باغ رویا» بر روی شعری از حامد حسین‌خانی، «فریاد پنهان» با شعر ناصر ایزدی و «نگاهت را نمی‌خواهم» با شعری از شاعر فقید مهدی سهیلی در دستگاه نوا براساس ملودی‌هایی از پیمان خازنی به اجرا درآمد.

بابک بابایی در بین اجرای قطعات به توضیح چگونگی ساخت آن‌ها و ذکر خاطراتی کوتاه در موردشان پرداخت. بعد از ۱۵ دقیقه استراحت بخش دوم این کنسرت با یک رمانس عاشقانه براساس ترانه‌ای از  محمدعلی بهمنی و به یاد حسین خواجه امیری( ایرج) آغاز شد.

«نه غزل نوشتم» با کلام فرزانه شیدا، «من دیگه بچه نمیشم» و «بر من گذشتی» با غزلی از زنده‌یاد سیمین بهبهانی ادامه‌دهنده‌ قسمت دوم بود.

در ادامه بابک بابایی ترانه‌ «از بهترین‌ها بهتری» (ساخته‌ علی اکبرپور از آهنگسازان برنامه گل‌ها)را در شب تولد همسرش؛ آزاده وحدتی( فرزند ناصر وحدتی) به او تقدیم کرد. طراحی لباس بابک بابایی نیز بر عهده‌ آزاده وحدتی بود که با استفاده از حروف الفبا و بهره‌گیری از هنر تایپوگرافی شکل گرفته بود.

در پایان آهنگ خاطره‌انگیز «گل آغوش» که پیش از این توسط زنده‌یاد نادر گلچین اجرا شده بود، توسط بابک بابایی و گروه دلنوازان هنر به سرپرستی پیام سوری (نوازنده‌ پیانو) اجرا شد.

در این برنامه هنرمندانی چون محمد تهامی، رضا بنفشه‌خواه، ناصر وحدتی، معصومه مهرعلی، وارطان ساهاکیان، علی رییس‌دانا، علیرضا میرعلینقی، ویگن داودی، رضا یساولی، علی و امید بهبهانی (فرزندان سیمین بهبهانی)، احمد رویایی، علی غفاری و فروغ خوش‌الحان حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز