خبرگزاری کار ایران

شیدا، عارف و چاووش؛ از شکل‌گیری تا فروپاشی روی پرده سینما

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۲۷۱

مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» که در آن اعضای چاووش به شرح روند شکل‌گیری، فعالیت‌ها و همچنین اتمام حیات این مجموعه تأثیرگذار می‌پردازند، عصر جمعه پنجم مرداد در پردیس چارسو نمایش داده شد.

به گزارش ایلنا، آیین گشایش مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» عصر جمعه پنجم مرداد در پردیس چارسوی تهران برگزار شد. در این برنامه جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی و سینما در کنار برخی از اعضای کانون چاووش حضور داشتند. هنرمندانی که هر کدام بخشی از خاطرات گروه‌های شیدا و عارف و چاووش هستند و در این مستند به کارگردانی هانا کامکار و آرش رئیسیان این خاطره‌ها را روایت کردند. البته روایتی که متعلق به 16 سال پیش بود چون تولید این مستند از سال 1381 آغاز شده و در آن اعضای چاووش به شرح روند شکل‌گیری، فعالیت‌ها و همچنین اتمام حیات این مجموعه تأثیرگذار می‌پردازند.

پیش از آغاز اکران این فیلم، آیین گشایش آن که بلیت‌های اولین نمایش عمومی‌اش در کمتر از 24 ساعت به اتمام رسیده بود، در سالن انتظار پردیس سینمایی چارسو برگزار شد. هانا کامکار و آرش رئیسیان (کارگردانان این مستند) پیش از نمایشِ فیلم روی صحنه حاضر شدند و کامکار گفت: خیلی خوشحالم که در نخستین اکران سراسری و ملی فیلم «چاووش؛ از درآمد تا فرود» همراه ما هستید. من امید دارم پس از این 116 دقیقه که کنار هم هستیم همان طور که من و آرش رئیسیان با فاین کات فیلم احساس رضایت کردیم و این طی طریق 16 ساله را به سرانجام رساندیم همین حس را شما هم دریافت کنید. از عزیزانی که در سه ردیف پایانی این سینما نشسته‌اند و تا دقایقی دیگر چهره 16 سال پیش آن‌ها را خواهید دید سپاسگزارم.  

آرش رئیسیان نیز در صحبت‌های کوتاهی گفت: من هم خیرمقدم عرض می‌کنم. ما این فیلم را فقط از روی عشق و علاقه به موسیقی ایرانی ساختیم و یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین مقاطع موسیقی ایران را ثبت کردیم. این فیلم یک سند تاریخی است و افتخار دارم که در طول زندگی‌ام کنار خانم کامکار این فیلم را تهیه کنم. ما خودمان فیلممان را خیلی دوست داریم و امیدوارم شما هم لذت ببرید.

اکران مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» طی این هفته در خانه هنرمندان و سینما فرهنگ ادامه خواهد داشت. 

عکاس: میلاد بهشتی 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز