خبرگزاری کار ایران

آتش زمزم «سیمین» می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۶۲۷

مرتضی آتش زمزم بزودی فیلم سینمایی «سیمین» را جلوی دوربین خواهد برد.

به گزارش ایلنا، مرتضی آتش زمزم که به تازگی پروانه ساخت «سیمین» را دریافت کرده است، بزودی با تکمیل گروه بازیگران و عوامل تولید، این فیلم سینمایی را جلوی دوربین محمد فضیله خواهد برد.

مراحل انتخاب لوکیشن‌های این فیلم توسط سازندگان در حال انجام است و بخش عمده‌ای از فیلم در کنار زاینده‌رود و تالاب گاوخونی فیلمبرداری خواهد شد.

«سیمین» در ژانر کودک ساخته خواهد شد و مضمون آن درباره علت خشک شدن زاینده‌رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم بویژه کشاورزان است که بحث درباره آن این روزها داغ و نگران‌کننده است. قصه در فضایی استعاری روایت می‌شود و کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است.

آتش زمزم تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم را به عهده دارد و  فیلمنامه آن کار مشترک کریم روناسیان و خزر مهرانفر است. قصه این فیلم برداشتی از مستند «رودی که کشته شد» است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده رود و روند خشک شدن آن می‌پرداخت و سال 93 در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

فیلم دو بازیگر اصلی دارد که از میان چهره‌های شناخته شده انتخاب خواهند شد و بقیه بازیگران فیلم از هنرمندان بومی و کودکان خواهند بود.

این سومین ساخته کارگردانش بعد از فیلم‌های «مرگ سپید» (۱۳۸۹) و «مالیخولیا» (۱۳۹۵) محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز