خبرگزاری کار ایران

«شکل‌های بی‌معنی» یک طراح در اعتراض به مرزبندی‌های سیاسی

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۳۸۹

کتاب «شکل‌های بی‌معنی» اثر تورج صابری‌وند (طراح ایرانی) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وقتی صابری‌وند در شهریور سال ۹۶ برای دریافت جایزه «A Design» به ایتالیا دعوت شد، بعد از مواجه شدن با سختی‌های گرفتن وقتِ سفارت و صدور ویزا، از سفر به این کشور منصرف شد. او در انتقاد به این جریان، نامه‌ای را خطاب به رایزن فرهنگی ایتالیا در تهران نوشت و به آنچه که از آن با عنوان «رفتارهای نامحترمانه» توصیف کرده بود، اعتراض کرد.

با این حال، به دلیل ادامه این روند در برخی از سفارتخانه‌ها، صابری‌وند تصمیم گرفت از طریق فرهنگ و هنر، توجه سفارتخانه‌ها و مقام‌های دیپلمات‌ داخل ایران را نسبت به این موضوع جلب کند که حاصل آن انتشار کتاب «شکل‌های بی‌معنی» است.

صابری‌وند در این کتاب، با بیان تنها یک جمله «نه برای آنان که جهان را با مرزها ساختند»، به مرزبندی‌های سیاسی در دنیای امروز اشاره کرده است. این کتاب مجموعه‌ای از نقشه‌های سیاسی و سیاه و سفید کشورهای جهان است که می‌توان معناهای سیاسی، فرهنگی و ... را از آن برداشت کرد. ازجمله شکل‌های بی‌معنی از نقشه‌های سیاسی و جغرافیایی.

این کتاب در ۱۹۲ صفحه و با شمارگان ۵۰۰ نسخه از سوی نشر نظر منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز