خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران:

نامه‌ای درباره قطع ارز مسافرتی به دفاتر ابلاغ نشده/می‌خواهند با شایعه‌پراکنی ارز مسافرتی را قطع کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۲۶۲

انتشار خبر لغو ارز مسافرتی واکنش رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را به دنبال داشت. رفیعی گفت: با قطع این ارز، مسافر به‌طور کامل نمی‌آید و اینطور که پیداست باید کاملا تعطیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته خبری با این مضمون منتشر شد که نامه‌ای به دست آژانس‌های مسافرتی رسیده و در آن اعلام شده از پایان تیر ماه پرداخت ارز مسافرتی به شکل فعلی متوقف خواهد شد. رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با ابراز بی‌اطلاعی از این موضوع، آن را شایعه‌ای دانست که شاید در ادامه بخواهند با کمک آن ارز مسافرتی را قطع کنند.

حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران) درباره این موضوع که خبر اخیر ازسوی آژانس‌های مسافرتی اعلام شده، گفت: این خبر از پایه غلط است چراکه از ابتدا نیز برای پرداخت این ارز به آژانس‌ها چیزی گفته نشده است که حال به آنها خبر لغو ارز مسافرتی را ابلاغ کنند. همچین نامه‌ای که از آن صحبت می‌شود را تا به حال، نه سازمان گردشگری و میراث فرهنگی، نه بانک مرکزی و نه وزارت دارایی به دفاتر ابلاغ نکرده‌اند و نباید هم ابلاغ کنند.

وی افزود: مگر این ارز را تا به حال آژانس‌ها در اختیار مسافران قرار می‌دادند که حال نامه‌ای ابلاغ شود و در آن بگویند از این به بعد آن را ندهید. از همان ابتدا هم ارز مسافرتی با تصمیم بانک مرکزی دایر شده و حتی رئیس صنف گردشگری هم در آن نقش چندانی نداشته است. همیشه برای مسافران مبلغی ارز درنظر گرفته می‌شده و تنها مبلغ آن تفاوت داشته است اما اینطور که پیداست با شایعه‌پراکنی دنبال این هستند که آن را جمع کنند.

رفیعی تاکید کرد: تا آنجا که می‌توانستند به دفاتر صدمه زدند و تا این لحظه ما ریزش پرسنل زیادی داشته‌ایم. با قطع این ارز، مسافر به‌طور کامل نمی‌آید و اینطور که پیداست باید کاملا تعطیل کنیم. کسی که این شایعه را درست کرده به دنبال چنین اتفاقی است که ما به هیچ‌وجه موافق آن نیستیم.

بانک مرکزی اواخر فروردین‌ماه با تغییر در مقررات ارزی، خرید و فروش در صرافی‌ها را نیز ممنوع کرد و این مسئولیت را به صورت محدود به برخی بانک‌ها سپرد. بر این اساس ارز مسافرتی برای یکبار در سال به میزان ۵۰۰ یورو (برای کشورهای مشترک المنافع و هم مرز غیر از عراق و عربستان) و سایر کشورها حداکثر ۱۰۰۰ یورو تعیین شده که از طریق شعب ارزی در فرودگاه‌های بین‌المللی امام خمینی (ره)، اصفهان، شیراز، تبریز، ارومیه و اهواز پرداخت می‌شود. ماه گذشته نیز معاون گردشگری کشور از تنظیم مقررات و ساز و کار برای واگذاری عملیات پرداخت ارز مسافرتی به دفاتر خدمات مسافرتی خبر داده بود که هنوز خبر قطعی آن اعلام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز