خبرگزاری کار ایران

جمال شورجه:

بخشی جدی از سینمای ما باید متوجه قرآن باشد

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۰۰۹

فیلم سینمایی «وعده دیدار» و جلسه نقد و بررسی آن با حضور جمال شورجه، کارگردان اثر، ساعت ۲۱ شب گذشته (دوشنبه ۷ خرداد) با حضور اصحاب رسانه در سالن سینمایی بخش رسانه و فضای مجازی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، برپا شد.

به گزارش ایلنا، سلسله نشست‌های «نور در آبگینه» که به اکران ۱۰ فیلم سینمایی با محتوای قرآن عترت و همچنین برگزاری نشست نقد و بررسی این آثار می‌پردازد، در چهارمین شب برگزاری، امشب به اکران فیلم سینمایی «وعده دیدار» به کارگردانی جمال شورجه اختصاص داشت.

این فیلم امشب از ساعت ۲۱ در سالن سینمایی بخش رسانه و فضای مجازی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اکران و نشست نقد و بررسی سینمای دینی با محوریت فیلم «وعده دیدار» از ساعت ۲۲:۱۵ با حضور جال شورجه، کارگردان این اثر و علی فاتحی مدیر برگزاری این مجموعه نشست‌ها برپا شد.

جمال شورجه، کارگردان اثر در حاشیه اکران فیلمش در نمایشگاه قرآن کریم گفت: هم اکنون در سینمای کشور دارای یک حلقه مفقوده هستیم که آن خالی بودن جایگاه مباحث قرآنی، عترت و ائمه معصومین (ع) است.

این کارگردان سینما در ادامه افزود: دولت باید نگاه ویژه‌ای به سوژه‌های قرآنی داشته باشد و این مسئله فقط برای ایام و فصل خاصی نباشد و باید همیشه مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یک بخش جدی از سینمای ما باید متوجه قرآن باشد؛ مفاهیم آیات الهی استخراج و به دنبال آن سوژه‌های قرآنی مورد توجه قرار گیرد اما این اهتمام به آن شکل که باید نیست.

پس از اکران فیلم، نشست نقد و بررسی آن با حضور کارگردان، برخی از عوامل سازنده فیلم و جمعی از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر برگزار شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: استاد ابراهیم مهدوی هنرمند و نقاش پرده‌های مذهبی است. او که جانباز شیمیایی جنگ است، با بد شدن حالش برای معالجه و شرکت در نمایشگاهی که در لندن برگزار می‌شود، به این شهر سفر می‌کند. از آن طرف هم عاموس که با صهیونیست‌ها سر و کار دارد، به خاطر بدهی فراوانش مدام مورد تهدید واقع می‌شود. عاموس که به کارهای هنری هم علاقه‌مند است درصدد است تا تکمیل و فروش یک پرده مذهبی بدهی‌هایش را بپردازد. او که متوجه شده ابراهیم به انگلستان آمده، محل اقامت او را زیر نظر می‌گیرد. عاموس برای رسیدن به مقاصدش ابراهیم مهدوی را می‌رباید و سربسته به او می‌فهماند که شرط آزادی او تکمیل این پرده مذهبی است؛ پرده‌ای که در واقع پدر مهدوی نقاش آن بوده و نیمه کاره مانده است. مهدوی هم سماجت می‌کند که هیچ وقت این کار را نمی‌کند و عاموس با گروگان گرفتن نرگس، همسر مهدوی، او را وادار به انجام خواسته‌اش می‌کند. از طرفی حجتی هم در پی این پرونده است به عاموس شک می‌کند و با محاصره خانه او و بازرسی از آنجا متوجه حضور مهدوی و همسرش می‌شود و مهدوی را که دچار حمله شده، نجات می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز