خبرگزاری کار ایران

هنرمندان بین‌المللی در گالری شیرین گرد هم جمع می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۴۱۹

نمایشگاهی از آثار بیست‌وهفت هنرمند عرصه چاپ با ملیت‌های مختلف؛ و همین‌طور آثاری از مارتین بیالاس هنرمند لهستانی از تاریخ ۲۱ اردیبهشت لغایت ۲ خرداد ۱۳۹۷ در گالری شیرین به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه آثار بیست‌وهفت هنرمند عرصه چاپ، مجموعه‌ای است از آثار هنرمندانى از کشورهاى مختلف که با استفاده از مدیومى همسان، گامى فراسوى توانایی‌هاى تکنیکال برداشته‌اند. هر هنرمند تعداد سى و سه چاپ همسان (تیراژ) از یک اثر ارسال کرده و در پایان مجموعه‌اى از آثار  شرکت‌کنندگان این پروژه دریافت خواهد کرد. سه تیراژ باقیمانده براى مقاصد نمایشگاهى استفاده می‌شود.

مهدى درویشى(م. ١٣٦٧، دورود)، کیوریتور این نمایشگاه، هنرمند ایرانى ساکن تهران است که تمرکز اصلى‌اش روى چاپ دستى و هنر تعاملی است. وی در سال ١٣٩١، مدرک کارشناسى نقاشى را از دانشکده هنرهاى زیباى دانشگاه تهران اخذ نمود و تا کنون تجربه پنج نمایش انفرادى از آثارش در تهران، بیروت و بلگراد  را پشت سرگذاشته. همچنین آثار او، در بیش از هفتاد فستیوال بین المللى و نمایشگاه، حضور داشته است.

هم‌چنین تعدادی از کارهاى مهدی درویشی در مجموعه‌هایی نگهدارى می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به کتابخانه ملى کانادا، منهتن گرافیک سنتر نیویورک، آتلیه سرکوله مونترال، موزه هنربشکیر استیت روسیه، مجموعه  چاپ دستى دانشگاه هنر بلگراد، صربستان، مجموعه چاپ دستى دانشگاه هنر تاما، توکیو، موزه هنرهاى زیباى ایکاترینبرگ، روسیه، موزه چاپ دستى پالئولوژى کستل ایتالیا، مجموعه بین‌المللى بریتاپرینز، مادرید، دانشکده هنرهاى زیباى دانشگاه تهران، و موزه هنرهاى معاصر تهران اشاره کرد.

برخی از جوایز بین المللى او شامل بورس مطالعاتى مگالو پرینت استودیو استرالیا، بورس مطالعاتى آتلیه سرکوله کانادا، جایزه دوم سه سالانه چاپ دستى اورال روسیه، شایسته تقدیر بینال چاپ دستى ونکوور کانادا، جایزه دوم پنجمین دوسالانه چاپ دستى استانبول، شایسته تقدیر دوسالانه چاپ دستى آواگامى توکیو، جایزه بزرگ نهمین دوسالانه چاپ دستى کانادا، و جایزه مرکز فرهنگى-هنرى دومین دوسالانه چاپ دستى رومانى است.

هنرمندان بین‌المللی در گالری شیرین گرد هم جمع می‌شوند

اتاقی با چشم‌انداز؛ نمایشگاه انفرادی آثار مارسین بیالاس

هم‌چنین آثار مارتین بیالاس هنرمند لهستانی نیز در کنار نمایشگاه گروه چاپ به نمایش در می‌آید.

مارسین بیالاس متولد ١٩٧۷ در شهر زاویرسى لهستان بوده و در دانشکده‌ى هنر آکادمى هنرهاى زیباى کاتوایس تحصیل کرده است. پروژه‌ى دیپلم او تحت نظارت پرفسور جان سْمتلاچ و با دریافت مدال در سال ٢٠٠٤ انجام شد. مارسین پس از فارغ التحصیلى به اعضاى آکادمى کاتوایس پیوست و در سال ٢٠١١ موفق به دریافت دکتراى هنر شد.

علاقه‌ى اصلى وى به چاپ دستى (به خصوص تکنیک‌هاى چاپ گود) و طراحی است و از سال ٢٠٠٣، به صورت فعال در مسابقات و نمایشگاه‌هاى چاپ دستى حضور داشته است.

مارسین بیالاس تاکنون چندین نمایشگاه انفرادى در لهستان، کانادا، رومانى، آلماند، ایرلند، بلاروس و فرانسه داشته و در مورد آثارش می‌گوید.

چاپ‌ها و طراحى‌هایى که من به وجود مى‌آورم به تعبیرى بر اساس واقعیتی است که مرا در بر گرفته است، تلاشی است براى تفسیر کردن شهر و تاثیر آن بر آگاهى و دانش من از قوانینش. هدف من نه بازسازى و کپى جهان مدرن، که خلق واقعیتى جایگزین براى آن است.

جهان ساخته شده در چاپ‌هاى من بر اساس پدیده‌هاى معمولی است همچون ساختار معمارى شهرى، شالوده‌ى اجتماعى، و تغییر و تحولات مدام مناظر شهرى. در آثارم تظاهرات معین را بازمی‌نمایم- نیازى براى نشان دادن حضور انسان، بدون بازنمایى فیگوراتیوش ایده‌ى حضور شبح‌وار انسان، که در آثار قدیمى‌تر وجود داشت، با تصاویر و سمبل‌هاى شهرهاى پایه‌ریزى شده که بیشتر تشبیهى مى‌نمود، کمرنگ‌تر شد. مفهوم جو محافظ شهر در آثار من بسیار مهم است و به فضاى کار، کاراکتر شخصى مى‌دهد. روح یک مکان یک چیز قابل لمس نیست، فضایى خاص از مکان‌هاى شخصی است که وابسته است به آپارتمان‌ها و خانه‌ها و مکان‌هاى عمومى، که حضور انسان براى وجود داشتن‌شان ضرورت است. در آخر، چاپ‌هایى که در طى ده سال اخیر ساخته‌ام تلاشی است براى پیدا کردن هویت شخصى‌ام در میان توده‌اى از شهر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز