خبرگزاری کار ایران

مدیر غرفه عمان:

حضور در نمایشگاه کتاب تهران، دستاوردهای ارزشمندی برای ما داشته است

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۹۹۸

مدیر غرفه‌ی سلطنت عمان در نمایشگاه کتاب گفت: حضور مستمر در نمایشگاه کتاب تهران، درس‌‌ها و دستاوردهای بسیار خوب و ارزشمندی بویژه از نظر علمی و فرهنگی برای ما داشته، به گونه‌‌ای که از این دستاوردها به بهترین وجه ممکن استفاده می‌‌کنیم.

به گزارش ایلنا، «احمد الرواحی» اظهار کرد: سلطنت عمان با هدف توسعه‌ی فرهنگی در حال ایجاد و تاسیس کتابخانه‌‌های جدید برای بهره‌برداری عموم مردم این کشور بویژه نوجوانان و جوانان عمانی است.

وی افزود: با توجه به اقدامات و تبلیغات صورت گرفته، در سال‌‌های اخیر نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان در عمان گرایش قابل توجهی به مطالعه‌ی کتاب پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت نشر در عمان گفت: با اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت نشر در کشورش این روند تدریجی و رو به جلو است، ضمن اینکه علاقه‌ی مردم عمان بویژه نوجوانان و جوانان عمانی به خواندن کتاب روز به روز بیشتر می‌‌شود.

عمان با 24 کتاب جدید به نمایشگاه کتاب تهران آمد

«احمد الرواحی» گفت: کشورش با 120 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده که 20 درصد آنها یعنی 24 اثر از این تعداد از عناوین جدید و چاپ اول هستند.

وی افزود: سلطنت عمان بیش از 15 دوره و در واقع بیش از 15 سال است که در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌‌کند.

به گفته‌ی وی، سالانه 700 عنوان کتاب جدید با شمارگان دو تا سه هزار در عمان منتشر می‌‌شود.

وی درباره‌ی راهکارهای گسترش روابط فرهنگی میان ایران و عمان گفت: بهترین راهکار این است که دانشگاه‌‌های ایران و عمان مبادلات فرهنگی خود را افزایش دهند. در دانشگاه‌‌های ایران در رابطه با تاریخ و فرهنگ عمان باید بیشتر کار شود و همچنین مبادله‌ی تولیدات فرهنگی دانشگاهی بین دانشگاه‌‌های ایران و عمان باید صورت بگیرد.

الرواحی در پایان تصریح کرد: روابط میان ایران و عمان یک روابط تاریخی احترام‌آمیز است و این به خاطر اعتماد متقابل و فرهنگی اسلامی مشترک است همچنین از نظر سلطنت عمان و مردم این کشور دولت و مردم ایران بسیار قابل اعتماد و قابل احترام هستند.

سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز