خبرگزاری کار ایران

علی فریدونی:

پایین‌ترین میزان تخلف در این دوره ازنمایشگاه کتاب

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۶۶۳

رئیس کارگروه نظارت و ارشیابی ناشران خارجی گفت: با همکاری و تعاملات میان ناظران و ناشران، تخلفات محتوایی و شکلی در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش ایلنا، علی فریدونی با اشاره به استقبال گرم و صمیمانه مردم از بخش ناشران خارجی گفت: باتوجه به مشکلات مالی که بوجود آمده بود، ما امسال هیچ تغییر کیفی و کمی در کتب وارده نداشتیم و این باعث رضایت است. استقبال هم ازنظر کمی، خوب بوده‌است و من براساس گفت‌وگوهایی که با ناشران و غرفه‌داران داشتم، خبری از اظهارنگرانی فروش نسبت به سال گذشته بیان نشد.  

او همچنین درباره اقدامات بخش ناشران خارجی نسبت به سال گذشته اظهار کرد: در این حوزه نسبت به سال قبل  هماهنگی خوبی وجود داشت و با هماهنگی‌های بعمل آمده تاخیر در قسمت گمرک نداشتیم و زمانی‌ که غرفه‌های نمایشگاه داده‌شد، ما بلافاصله فهرست کتاب‌های لاتین و عربی را سریعا با مجوز دریافت کردیم.

رئیس نظارت و ارزشیابی ناشران خارجی درمورد تخلفات شکلی و محتوایی در بخش ناشران خارجی تصریح کرد: در بخش محتوایی با توجه به بررسی‌های انجام شده، با همکاری و تعاملات میان ناظران و ناشران کتاب‌هایی که نباید به نمایشگاه ورود پیدا می‌کرد، ورودی پیدا نکردند و در خود نمایشگاه هم با مورد بسیار کمی روبه‌رو شدیم که با تذکر شفاهی بر طرف شد.  

فریدونی درخصوص اعلام آمار بخش ناشران خارجی بیان کرد: حدود ۱۶۵هزار عنوان کتاب عربی و لاتین از کشورهای عربی، اروپا و آمریکا و چین در نمایشگاه، بخش ناشران خارجی وجود دارد. کشورهایی که نشرفعال دارند، در این بخش حضور فعالی پیدا کرده‌اند.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز