خبرگزاری کار ایران

در بازدید محسن هاشمی از نمایشگاه کتاب مطرح شد؛

استقبال خوب بازدیدکنندگان از کتاب‌های انتقادی

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۰۶۸

رئیس شورای شهر تهران در دیدار با رئیس سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: چاپ کتاب‌هایی که حاوی تضارب آرا و نقد است، بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرد و به افزایش کتابخوانی کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا، محسن‌هاشمی، عصر جمعه 14 اردیبهشت ‌در نمایشگاه کتاب حاضر شد و در دیدار با رئیس نمایشگاه گفت: میزان کتاب خواندن بستگی به محتوا و نوع نشر کتاب‌ها دارد و می‌بایست فرهیختگان ما و ناشران به سمت کتاب‌هایی بروند که مورد علاقه‌ی جامعه است. ضمن اینکه این کتاب‌ها باید به گونه‌ای تبلیغ شوند که مردم جذب شوند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: باید توجه داشته باشیم کتاب‌هایی که به نقد می‌پردازند و علاوه بر انتقال تجربه‌ی دیگران حاوی تضارب آرا هستند، بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرد و به افزایش کتاب‌خوانی کمک می‌کند.

هاشمی‌ با اشاره به اثرگذاری مثبت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در امر کتاب‌خوانی اظهار کرد: تمام تازه‌های نشر در این نمایشگاه مشاهده می‌شود و این می‌تواند کمک کند تا در زمینه‌ی ترغیب مردم به کتاب‌خوانی موفق‌تر عمل کنیم.

رئیس سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این دیدار ضمن ارایه‌ی توضیحاتی درخصوص نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه حدود 100 ناشر داخلی و حدود 500 ناشر خارجی شرکت کرده‌اند و در مجموع حدود هزار و 400 غرفه‌ی داخلی داریم.

محسن جوادی اضافه کرد: سال 96 حدود 95 هزار جلد کتاب چاپ شده است؛ این در حالی است که در طول 40 سال اخیر حدود هزار و 200 کتاب به چاپ رسیده است. البته یکی از دلایل افزایش چاپ کتاب در سال 96 صدور مجوزها بوده و یکی از دلایل دیگر آن حضور بیشتر نسل جوان در این عرصه است.

وی تصریح کرد: آنچه امسال تغییر کرده افزایش فعالیت‌های بین‌المللی است. ایتالیا، صربستان، و سایر کشورها در این نمایشگاه حضوری پررنگ دارند.

جوادی ادامه داد: این نکته نیز ناگفته نماند که شهرداری در نمایشگاه امسال کمک شایان توجهی به ما کرد و ما در این رابطه قدردان شورای شهر هستیم؛ چراکه مطلع هستیم شورای شهر به شهرداری تهران جهت کمک به وزارت ارشاد توصیه کرده است.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز